وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    دلایل تهیه یک طرح جامع

    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

    معمارشهر: دولتهای محلی بنا به دلایلی ، که در بخشهای زیر شرح داده شده است ، برنامه های جامعی را تهیه می کنند.

    مشاهده 

    روند برنامه ریزی جامع محلی فرصتی را فراهم می کند تا به طور گسترده به برنامه های مربوط به مسکن ، توسعه اقتصادی ، زیرساخت ها و خدمات عمومی ، حفاظت از محیط زیست و خطرات طبیعی و انسانی و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر نگاهی بیندازید. یک طرح جامع محلی نشان دهنده یک "تصویر کلان" از جامعه در ارتباط با روندها و علایق در منطقه گسترده تر و در ایالتی است که دولت محلی در آن واقع شده است.

    تصمیم گیری محلی را هماهنگ میکند

    برنامه ریزی جامع محلی منجر به اتخاذ مجموعه ای از اهداف و سیاستها می شود که باید دولت محلی را در تصمیمات روزمره خود راهنمایی کند. به عنوان مثال ، برای تصمیم گیری در مورد مکان یابی ، تأمین مالی و تعیین توزیع بهبودهای عمومی ، تدوین و اجرای مقرراتی مانند کنترل منطقه بندی و تقسیم بندی و توسعه مجدد ، باید به این طرح مراجعه شود. با انجام این کار ، این طرح راهی برای هماهنگی اقدامات بسیاری از دستگاه های مختلف در دولت محلی فراهم می کند.

    راهنمای زمین داران و توسعه دهندگان می باشد

    در تصمیم گیری های خود ، بخش خصوصی می تواند به یک طرح جامع و کاملاً آماده روی بیاورد تا درک کند که جامعه از نظر آینده جسمی ، اجتماعی ، اقتصادی و حمل و نقل به کجا می رود. از آنجا که برنامه ریزی جامع منجر به بیان چگونگی تصمیم دولت محلی برای استفاده از سرمایه گذاری عمومی و کنترل توسعه زمین است ، این طرح می تواند بر تصمیمات مالکان خصوصی زمین تأثیر بگذارد.

    در واقع برای تصمیم گیری یک پایه درست می کند

    یک طرح ، از طریق جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل مورد نیاز ، اساس واقعی تصمیمات مربوط به استفاده از زمین را بهبود می بخشد. استفاده از برنامه فیزیکی به عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی و هدایت این تصمیمات ، خط مشی اصلی سیاست های عمومی را ایجاد می کند. بنابراین این طرح مقیاس سازگاری با اقدامات دولت را فراهم می کند و احتمال خودسرانه بودن را محدود می کند.

    در بحث درباره آینده دوربرد ، یک مجموعه گسترده از علایق را درگیر می کند

    برنامه ریزی جامع محلی شامل مشارکت فعال مقامات منتخب و منصوب محلی ، ادارات محلی دولت محلی ، شهروندان ، جامعه بازرگانی ، سازمانهای غیر دولتی و گروههای مبتنی بر ایمان در بحث در مورد عمده فیزیکی ، زیست محیطی ، اجتماعی یا اجتماعی جامعه است. مشکلات و فرصت های توسعه اقتصادی این طرح به این علایق متنوع فرصتی می دهد تا ایده های آنها را روشن کرده و جامعه ای را که می خواهند ایجاد کنند بهتر تصور کند.

    یک حوزه آگاه درست می کند

    فرایند تهیه طرح ، با کارگاه های مربوطه ، نظرسنجی ها ، جلسات و جلسات عمومی ، اجازه ارتباط دو طرفه بین شهروندان و برنامه ریزان و مقامات در مورد چشم انداز جامعه و چگونگی دستیابی به این چشم انداز را می دهد. از این نظر ، این طرح نقشه ای است که ارزش های مشترک جامعه را در مقاطع زمانی خاص منعکس می کند. این فرایند یک حوزه آگاه را ایجاد می کند که می تواند در ابتکارات برنامه ریزی ، بررسی پیشنهادات برای سازگاری برنامه و اجرای مشارکتی برنامه نقش داشته باشد.

    منبع: برنامه ریزی و توسعه اقتصادی کمیسیون، 1990. American Planning Association

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی