وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ۴۳۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

    همزمان با طراحی‌های نوآورانه در معماری سالن‌های سینما طراحی داخلی این مراکز هم به سوی فضاهایی متفاوت در حرکتند.

     هنرآنلاین: به تازگی در شهر شانگهای کشور چین یک سینمای بین المللی طراحی و اجرا شده است. طراحی داخلی سینما نقطه عطف این پروژه است. در این طرح از یک سری لوله های مسی در سرتاسر سالن استفاده شده و امتداد آن تا اتاق و سالن های نمایش ادامه پیدا کرده است. لوله های مسی در طراحی داخلی سینما علاوه بر زیبایی یک جنبه کاربردی هم دارد به طوری که در بخشی این لوله ها فضایی را برای نشستن و انتظار ایجاد می کنند و در بخشی دیگر این لوله ها به عنوان روشن کننده فضای داخلی عمل می کند.

    در نمونه‌ای دیگر در یک سالن سینما  به جای استفاده از صندلی از تشک های نرم و رنگارنگ استفاده شده است. هم چنین از پنل های اکوستیک رنگی در دیواره این سینما استفاده شده است. در واقع این نوع طراحی به نوبه  خود یک طراحی پیشگام و نو در این عرصه است که علاوه بر ایجاد محیطی زیبا و دلنشین باعث افزایش راحتی افراد در طول تماشای یک فیلم می شود.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۰۷
    با وجود اینکه نجفی در اولین روزهای شهرداری خود بخشنامه ای را در خصوص هولوگرام ها صادر کرد اما به گفته سالاری فساد همچنان در دفاتر الکترونیک شهر ادامه دارد.
     

    بخشنامه های ضد فساد هم کفایت نکرد/ دفاتر الکترونیک شهر همچنان مرکز فساد

    به گزارش تیترشهر: محمد سالاری در سخنان خود در صحن علنی شورای شهر تهران به منظور شفاف سازی درباره لغو مصوبه ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی در زمان اخذ پروانه ساخت و ساز اظهار داشت: این مصوبه شورای شهر در سال 88 تصویب شده که بر اساس آن برای کارکنان شورا و شهرداری که 5 سال سابقه ممتد همکاری با شهرداری تهران داشته اند در صورت اقدام برای دریافت پروانه برای ملک خود 20 میلیون تومان تسهیلات عوارض دریافت می کنند اما همزمان با آغاز به کار شورای پنجم این مصوبه با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد و این ذهنیت در فضای رسانه ای و عمومی بوجود آمد که این ابطال توسط مدیریت شهری جدید انجام شده که چنین نبوده و صرفا رای دیوان همزمان با آغاز به کار مدیریت شهری صادر شده است.

    وی در ادامه در تذکری نسبت به نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران گفت:در سال 78 طی مصوبه ای شورای شهر تهران تصمیم گرفت ارائه خدمات فنی ساختمان ها را به بخش خصوصی و شرکت های ذیصلاح برونسپاری کند، فلسفه اصلی چنین مصوبه ای این بود که اولا این تصدی گری ها به بخش خصوصی واگذار شود، دوم اینکه تالی فاسد و فضای رانتی که در حوزه شهرسازی مناطق 22گانه شهرداری ایجاد شده بود و اعتراضات مردم را در پی داشت از بین برود، سوم اینکه تعداد بسیار زیاد نیروی انسانی که در شهرداری جمع شده بود تعدیل شود و نهایتا اینکه ارائه خدمات صدور پروانه که 90 درصد مراجعات مردمی به حوزه شهرداری است توسط بخش خصوصی و در فضای رقابتی انجام شود.

    وی ادامه داد: طبق قانون تمامی شرکت ها و افراد ذیصلاح می توانند برای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند این در حالیست که طی سال های گذشته دفاتر زیادی اقدام به تخلفات گسترده کرده اند اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و هیچ کمیته انضباطی برای رسیدگی به تخلفات آن ها تشکیل نشده است.

    رییس کمیسیون شهرسازی با اشاره به اینکه قرار بود با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیروهای شهرداری در این حوزه تعدیل شوند ادامه داد: نه تنها نیروهای شهرداری کاهش پیدا نکرد که چندین برابر هم شد و از طرفی 1800 نفر نیرو هم در این دفاتر مشغول شدند و اکنون مردم که قبلا صرفا به شهرداری ها مراجعه می کردند اکنون باید هم به دفاتر و هم به شهرداری ها مراجعه کنند که موجب ناراحتی شهروندان شده است.از شهردار تهران می خواهیم که در این خصوص هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند.

    وی افزود: در کشورهای پیشرفته مردم برای اقدامات مربوط به ساخت و ساز از طریق سامانه های مشخص بصورت هوشمند و بدون برخورد با افراد مختلف اقدام می کنند.

    مروری بر بخشنامه‌های ضدفساد شهردار جدید تهران

    مصوبه‌های ضدفساد شهردار تهران یکی بعد از دیگری صادر می‌شود؛ هفته قبل ممنوعیت فروش هولوگرام که مجوز تراکم را به بدهکاران شهرداری تهران داده بود و حالا هم مصوبه دیگری برای جلوگیری از تخلفاتی که در صدور پروانه‌های ساختمانی و در شوراهای معماری و شهرسازی مناطق ایجاد شده بود.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۰۳
    مجله منزل - فرشته امیرخانی: صندلی لهستانی گونه‌ای صندلی چوبی است که در اجزای آن چوب خم‌شده به‌کار رفته است. ساخت میز و صندلی به این روش را میشائل تونت در قرن نوزدهم ابداع کرد. چون نخستین بار یکی از مهاجران لهستانی این روش را در ایران به‌کار گرفت این صندلی در ایران به صندلی لهستانی معروف شد؛ درحالی‌که صندلی لهستانی به امضای تونت عمدتاً در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در سراسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد،
    به نظر می‌رسد حتی در چیدمان منزل هم می‌تواند ایجاد سبک کرده و جزء عواملی باشد که سبک مدرن را در کنار چیدمان‌های سنتی به‌تناسب می رساند. طراحی ساده‌ صندلی لهستانی باعث می‌شود که حس خوبی در چیدمان القا شود و برای معاشرت‌های دوستانه فضای گرمی را به وجود آورد. هم‌چنین به‌عنوان صندلی‌های میز غذاخوری و یا حتی در دفتر کارخانگی و سالن‌های نشیمن نیز می‌تواند بسیار مناسب باشد.
     
     صندلی شماره 14آثار ناشناخته طراحان معروف جهان

    بیوگرافی طراح

    او در کودکی شاگرد یک درودگر شد. نخستین ابداع او در ساخت وسایل خانه، صندلی بوپارت بود که در ۱۸۳۶ صورت گرفت. در ۱۸۴۱ شاهزاده‌ای آلمانی تونت را به دربار وین دعوت کرد. یک سال پس‌ازآن، تونت صندلی‌ها و وسایل خانگی خود را به خاندان پادشاهی پیشکش نمود. از دیگر کارهای او دکوراسیون درونی دربار لیختن اشتاین به همراهی پسرانش بود.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۰۱

    یک استودیو در نیویورک پناهگاه‌هایی را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای بی خانمان‌های این شهر طراحی کرده است.

     هنرآنلاین: استودیو "framlab"  این پروژه را به عنوان راه حلی در مقابله با افزایش جمعیت شهروندان بی‌خانمان پیشنهاد داده است.

    در این طرح ماژول‌های شش ضلعی برای این پناهگاه‌ها در نظر گرفته شده که یادآور کندوی زنبور است. چنانکه در تصاویر مشخص است این میکرو خانه‌ها توسط داربست با دیوار ساختمان‌ها اتصال می‌یابد.

    این استودیو تلاش کرده تا به این وسیله مسکن‌هایی را ارائه دهد که بتواند در شرایط سخت و هوای سرد مقاومت کند نسبت به شرایط جوی فصل‌ها خنک یا گرم باشد. لایه بیرونی این خانه‌ها از روکش آلومینیوم اکسید شده تشکیل شده و فضای داخلی آن محیطی نرم و دوستانه را ارائه می‌دهد.

    3d printed micro-neighbourhoods new york city homeless framlab designboom

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۵۶
    بالاخره بعد از گذشت یک سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انتخاب شد تا مشکلات تاکسیرانان و تاکسیداران حل شود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت: شخصیت یک شهر و یا یک کشور را می توان از روی وضعیت تاکسی های آن حدس زد.
     

    تاکسی ها نشانه شخصیت شهر هستند

     بالاخره بعد از گذشت یک سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران انتخاب شد تا مشکلات تاکسیرانان و تاکسیداران  حل شود.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی ها را نشانه شخصیت شهر دانست و گفت: شخصیت یک شهر و یا یک کشور را می توان از روی وضعیت تاکسی های آن حدس زد.
     

    به گزارش تیتر شهر: مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، قائم مقام معاونت، مدیران حوزه حمل و نقل و مدیران شرکت های خصوصی برگزار شد.

    دکتر محسن پور سید آقایی با تشکر از به زحماتی که قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یک سال اخیر به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران متحمل شد، گفت: بنده بیشتر از دو ماه است که به عنوان معاون حمل و نقلو ترافیک شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستم و با توجه به تاکید دکتر افندی زاده به انتخاب فردی شایسته به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در تلاش بودیم تا یک جوان خوش فکر و آشنا به فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی در حوزه مدیریت بر حمل و نقل عمومی را انتخاب کنیم.

    وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران باید مسلط به دانش روز و سیستم های هوشمند و اینترنتی در جهت هدایت و راهبرد این سازمان بزرگ باشد؛ افزود: بررسی های ما نشان می داد که انتخاب مدیر جوان می تواند مشکلات سازمان تاکسیرانی را در جهت استفاده بهتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات حل کرده با یک مدیریت کارآمد باعث ایجاد تحول در سازمان تاکسیرانی شود به همین دلیل دکتر علیرضا قنادیان را که بابنده در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همکار بود و مدیرکل ایمنی این مجموعه بودند را برایاین سمت انتخاب کردیم.

    معاو نشهردار تهران با اشاره به خط مشی های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در دوره جدید مدیریتی ادامه داد: اولین اولیت در بهبود وضعیت سازمان تاکسیرانی این است که اقتصاد تاکسیداری و تاکسیرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. به رغم آنکه در حال حاضر بیشتر تاکسیران های شهر تهران خود تاکسیدار هستند اما باید با تفکیک این موضوع تاکسیداری با مشارکت بخش خصوصی به شرکت های خصوصی تاکسیرانی سپرده شود.

    به گفته وی؛ تا زمانی که اقتصاد تاکسیداران و تاکسیرانان بهبود نیابد، مشکلات این حوزه همچنان ادامه دار خواهد بود.

    پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که درامد و وضعیت معیشت رانندگان تاکسی مکفی زندگی آنها باشد؛ بیان کرد: باید به این مساله نیز توجه داشت که تنها راه افزایش درآمد دست اندرکاران حوزه تاکسیرانی افزایش کرایه نیست و ننخواهد بود بلکه باید سییستم های درآمدی پایدار برای این افراد طراحی، اجرا و مدیریت شود.

    معاون شهردار تهران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه تاکسی ها در شهر نشانه شخصیت اجتماعی شهر هستند؛ یادآور شد: مسافرانی که از شهرهای دور و نزدیک و یا کشورهای خارجی وارد تهران می شوند از تاکسی ها به عنوان اولین وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و می توانند از روی تاکسی ها میزان قانونمندی و شخصیت اجتماعی شهروندان را حدس بزنند. به عبارت دیگر می توان شخصیت یک شهر و یا یک کشور را از روی وضعیت تاکسی ها و رانندگان تاکسی حدس زد و این مساله برای ما به عنوان مدیران شهری پایتخت مهم و ضروری است.

    وی با بیان اینکه در بیشتر شهرها پیشرفته دنیا تاکسیران ها قانونمندترین شهروندان یک شهر هستند؛ تاکید کرد: تاکسیرانان به بیشتر مسائل شهری آشنا هستندو باید به سمتی پیش رفت که میزان تاثیرگذاری تاکسی ها در تهران نبیشتر از گذشته شود.

    پور سید آقایی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه زمانی که تاکسی وارد ایران شد، این میزان خودرو در کشور وجود نداشت، گفت: در آن زمان شهروندان برای انجام ترددهای روزانه خود با طی مسافتی از تاکسی ها به صورت دربست استفاده می کردند به همین دلیل تاکسی های گردشگری در تهران شکل گرفت.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۴۵
     
    سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از بررسی طرح مدیریت جامع شهری در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ۴۰ هزار مسکن مهر بدون تقاضا در کشور وجود دارد که در صورت همکاری کمیته امداد و وزارت راه و شهرسازی می تواند در اختیار مددجویان قرار بگیرد.
     

    اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار جلسه امروز (سه شنبه، 30 آبان ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارش عملکرد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به نمایندگان، گفت: اجباری شدن بیمه اجتماعی، جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی و غیره از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده توسط فتاح بود.

    نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از مجموع 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده برای وام قرض الحسنه تاکنون 30 درصد محقق شده است، اظهار کرد: هم اکنون 40 هزار مسکن مهر بدون تقاضا در کشور وجود دارد لذا کمیته امداد به وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده که می تواند طی یک سال آینده با تکمیل شدن این خانه ها، آنها را در اختیار مددجویان قرار دهد. در این راستا نیز اگر نیاز به کمک قانونی باشد، نمایندگان آمادگی همکاری با کمیته امداد را دارند.

    وی ادامه داد: 2 هزار واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده غرب کشور به طور صددرصد تخریب شده که مقرر شده با همکاری سپاه پاسداران این واحدهای مسکونی مجدد ساخته شوند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی طرح مدیریت جامع شهری از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه امروز بود، تصریح کرد: طرح مدیریت جامع شهری از سال 92 تاکنون توسط نمایندگان بررسی و تدوین شده است؛ در این راستا 18 کشور دنیا در مورد موضوع مذکور مورد مطالعه قرار گرفته است.

    سلیمی با اشاره به اینکه دولت باید در این خصوص لایحه ارائه می کرد که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: بنابراین مقرر شد هفته آینده کلیات طرح در کمیسیون به رای گذاشته شود؛ البته اگر دولت در مدت بررسی طرح در مجلس لایحه ارائه کند، اولویت با لایحه خواهد بود.

    سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دعوت از وزیر کشور به ‌منظور تبادل‌نظر درخصوص اولویت‌های برنامه‌های آن وزارتخانه به‌ویژه در حوزه امنیت، تقسیمات کشوری و آمایش سرزمینی و تکالیف قانونی محول در قانون بودجه سال 1396 نیز از دیگر دستورکارهای جلسه بود، خاطرنشان کرد: رحمانی فضلی نیز در این نشست بر لزوم توجه به مدیریت بحران  و غیره تاکید کرد./

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۴۰
    دستفروشی یکی از مشاغلی است که در گوشه‌ و کنار هر شهری به چشم می‌خورد و این یکی از مشاغلی است که افراد بدون پرداخت مالیات و اجاره کسب درآمد می‌کنند و به یکی از شغل های پردرآمد این روزهای تهران بدل شده است.

     
    به گزارش تیتر شهر؛ دستفروشان نه مالیات می دهند و نه نظارتی بر کالاهای توزیعی آنها صورت می گیرد ولی بر اثر مشکلات شبکه توزیع کالا، اشتغال در این بخش در حال افزایش است. دستفروشی یکی از مشاغلی است که در گوشه‌ و کنار هر شهری به چشم می‌خورد و این یکی از مشاغلی است که افراد بدون پرداخت مالیات و اجاره کسب درآمد می‌کنند و به یکی از شغل های پردرآمد این روزهای تهران بدل شده است.
     
    دستفروشی در کلانشهرهای کشور از کنار خیابان به پارک ها و سپس اتوبوس ها و متروها کشیده شده و با توجه به عدم پرداخت مالیات و هزینه های مکان کسب و کار از جمله هزینه های آب و برق و ... قدرت مانور در قیمت خرید و فروش، منجر به رونق شغلی که بسیاری از فعالان آن دیگر بی بضاعت نیستند و از سر ناچاری دست به آن نزده اند بلکه با حساب و کتابی اقتصادی، این شغل را برای خود برگزیده اند. گرچه هنوز بخش اندکی از دست فروشان را لحاظ ظاهری بی بضاعت به نظر می‌رسند.
     
    بی عدالتی در یهم درآمد ناخالص ملی سبب توسعه دستفروشان شده است
    رسول خضری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای گفت: سهم تهران از درآمد ناخالص ملی کشور 63 درصد است بنابراین شهرداری ها، استانداری ها، وزرا، دولت و مجلس باید به این موضوع توجه داشته و به گونه ای عمل کنند تا از مهاجرت شهرستانی ها به تهران  جلوگیری شود زیرا با مهاجرت ها شهرستان های محروم و کم برخوردار خالی از سکنه می شوند. به طور خوشبینانه جمعیت تهران 14 میلیون است آیا عادلانه است که 63 درصد درآمد ملی کشور در این شهر هزینه شود و 66 میلیون جمعیت کشور از هزینه کرد این منابع بی بهره بمانند.
    عواملی مانند عدم عدالت در سرمایه گذاری، عدم بی توجهی به شاخص های توسعه است که با گذشت 37 سال از عمر انقلاب هنوز به این موضوعات توجه نشده است؛ وقتی هیچ اقدامی برای مساله اشتغال و شاخص های توسعه شهرستان های محروم نشده چطور می توان از مهاجرت روستاییان و مناطق محروم جلوگیری و مانع از کسب و کار آنان شد.
     
    جمع آوری دستفروشان مطرح نیست
    ابوالقاسم چیذری با بیان اینکه در حوزه ساماندهی دستفروشان خلاء قانونی وجود دارد، افزود: طبق آمار، جمعیت دست فروشان در 5 محور تهران به نسبت سال 94 ، 50 درصد افزایش داشته است.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۳۸

    تهران - ایرنا - رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عمر مفید حفاظ های بتنی در راههای کشور با استفاده از تکنولوزی های جدید باید به 20 سال افزایش یابد.

    به گزارش ایرنا، محمد شکرچی زاده روز سه شنبه در ' همایش دوام حفاظ های بتنی راه ' افزود: این در حالی است که هم اکنون عمر مفید حفاظ های بتنی در راه های کشور بین 4 و یا 5 سال است.
    وی اظهارداشت: در صورتی که عمر مفید حفاظ های بتنی به 20 سال افزایش یابد محیط زیست نیز بیشتر حفظ می شود، زیرا برداشت سنگ ماسه از بستر رودخانه ها و کوه ها به محیط زیست لطمه زیادی می زند.
    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآورشد: جاری شدن سیلاب ویرانگر در مناطق مختلف کشور ناشی از برداشت سنگ ماسه های بستر رودخانه هاست و این یکی از مسایل مهم زیست محیطی در تولید سازه های بتنی در کشور است که معمولا 75 درصد آن را سنگ دانه تشکیل می دهد.
    وی با بیان این که نسبت آب به سیمان در حفاظ های بتنی هفت دهم درصد است، گفت: هرچه میزان آن کم شود دوام و مقاومت سازه های بتنی نیز کمتر می شود.
    شکرچی‌زاده اظهارداشت: پس از حوادثی نظیر آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو و همچنین زلزله اخیر کرمانشاه عزم جدی‌تری در حوزه‌های مربوطه به کار گرفته شده و تلاش می‌شود تا برای رفع مشکلات و حوادث انبوه پیش رو تدابیر لازم انجام شود تا شاهد تولید مصالح ساختمانی و بتن با کیفیت پایین در کشور نباشیم.
    به گفته این مقام مسئول، هرچند که برخی از مراکز تولید بتن در کشور دارای گواهینامه فنی هستند، اما برخی از این مراکز هنوز هم از استانداردهای لازم برای تولید بتن برخوردار نیستند.
    رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: تهیه گواهی‌نامه های فنی برای تمامی مجموعه‌ها و سیستم‌های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی از دیگر اهداف مهم مرکز تحقیقات به شمار می‌رود که قطعا در صورت تحقق این مساله مهم کمک بسیار بزرگی به صنعت ساخت و ساز در کشور خواهد شد.
    شکرچی‌زاده بیان کرد: در حقیقت ما از این طریق می‌توانیم برای یک پروژه جاده‌ای و یا ساختمانی یک گواهینامه کلی صادر و تمام بخش های آن پروژه را در کنار یکدیگر ارزیابی کنیم و این اقدام بسیار بزرگ به شمار می‌رود.
    رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون سازمان راهداری و شرکت ساخت زیر بناهای حمل ونقل استفاده از بتن و اسفالت های شرکت های دارای گواهینامه فنی را مورد توجه جدید قرارداده اند و این می تواند در ارتقا کیفیت تولید سازه ها و حفاظ های بتنی و نیوجرسی ها( مانع بتنی ) و افزایش عمر مفید آنها بسیار تاثیرگذار باشد.
    وی با بیان این که امروزه در جهان بتن های مقاوم تا 700 مگاپاسکال تولید می شود، گفت: خوشبختانه متخصصان دانشگاه تهران نیز توانسته اند در کشور بتن با 350 مگاپاسکال تولید کنند که مقاومت بسیار بالایی دارند.
    به گزارش ایرنا، هم اکنون طول راههای کشور 210 هزار کیلومتر است که 34 هزار کیلومتر آن را راههای شریانی و حیاتی به خود اختصاص داده که 75 درصد رفت و آمد خودروها در کشور از طریق آن انجام می شود و استفاده از سازه های بتنی استاندارد در راه های کشور در افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار است.
    معرفی مشخصات حفاظ های بتنی مناسب، الزامات ساخت حفاظ های بتنی و دوام آنها و ارائه دستورالعمل های کنترل کیفی حفاظ های بتنی از راههای مهم برگزاری همایش دوام حفاظ های بتنی راه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام شده است.

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۳۶
    نخستین واکنش تند شهرداری تهران نسبت به قطع درختان صبح امروز اجرایی شد. به دنبال قطع بخشی از درختان خیابان ولی عصر توسط یک مالک خصوصی شهردار ناحیه 2 منطقه یک عزل و مالک متخلف به پرداخت 4 میلیارد تومان جریمه محکوم شد.
     
     
    شهردار ناحیه عزل شد؛ مالک متخلف 4 میلیارد تومان جریمه
    نخستین واکنش تند شهرداری تهران نسبت به قطع درختان صبح امروز اجرایی شد. به دنبال قطع بخشی از درختان خیابان ولی عصر توسط یک مالک خصوصی  شهردار ناحیه 2 منطقه یک عزل و مالک متخلف به پرداخت 4 میلیارد تومان جریمه محکوم شد.
     
    به گزارش تیتر شهر: به رغم آنکه در سال های اخیر بارها درختان چنار خیابان تاریخی ولی عصر توسط شهرداری تهران تحت عنوان حرس کردن قطع و یا توسط برخی از مالکان خشک شده بود؛ اما این بار  شهرداری تهران برخورد جدی ای با این سوء مدیریت و تخلف انجام داد.
     
    به گفته  مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران؛ به خاطر این کوتاهی در انجام وظیفه از سوی شهرداری منطقه یک تهران؛ شهردار ناحیه 2  این منطقه از کار خود عزل شد. این در حالی است که  علاوه بر شهردار ناحیه، معاون خدمات شهری و شهردار شب ناحیه 2 از خدمت تعلیق و به هیات تخلفات اداری معرفی شدند.
     
    آنطور که علی محمد مختاری می گوید؛ این تخلف آشکار  توسط شرکت نگین خودرو انجام شده است و بعد از  قطع درختان خیابان ولی عصر با توجه به نگاه سخت گیرانه شهردار تهران نسبت به هر گونه تخلف کارمندان، بلافاصله پس از اطلاع مسئولان شهرداری منطقه 1 نسبت به قطع درختان ولیعصر(عج) دستورات لازم برای عزل شهردار، معاون خدمات شهری و شهردار شب ناحیه 2 از سوی شهردار منطقه به دلیل اهمال در انجام وظایف صادر شد.
     
    وی با بیان اینکه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز شکوائیه ای در این خصوص تنظیم و تقدیم معاون دادستان تهران کرد، ادامه داد: ضمن اینکه، مسئولان دادستانی تهران و در راس آن ها آقای تورک روز بعد از قطع درختان به محل مراجعه کرده و با بررسی همه زوایا و کنترل دوربین های مدار بسته اطراف محل تخلف را شناسایی کردند.
     
    مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از احضار متخلفان به دادستانی تهران خبر داده و گفته است، روز گذشته دادستانی تهران، شهردار ناحیه و معاون خدمات شهری برکنار شده ناحیه را در کنار مسئول فضای سبز منطقه یک احضار کرد.
    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۲۱
    نشست

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان گفت: بیست و دومین نشست «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان » در ادامه سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری برگزار می شود.

    فریاد پرهیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: افزایش دما در دهه­ های اخیر و شکل­ گیری جزایر گرمایی در محیط های شهری، موجب کاهش کیفیت محیط زندگی شده است، از سوی دیگر توسعه شهری علاوه بر تغییرات دما، بر روی بارش­ها، رطوبت و کیفیت هوا هم آثار قابل توجهی دارد و در گذر زمان باعث تغییر شرایط اقلیمی می­ شود.

    وی ادامه داد: در هر کلانشهر ممکن است عوامل گوناگون و متفاوتی سبب پیدایش جزیره گرمایی شوند، بنابراین مبارزه با پیدایش و گسترش جزیره گرمایی در هر شهر نیازمند شناخت عواملی است که در همان شهر در پیدایش جزیره گرمایی نقش داشته اند.

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان آزاد شدن انرژی گرمایی زیاد، افزایش گازهای گلخانه ­ای و همچنین تغییرات کاربری زمین را از عوامل اصلی تغییر اقلیم محلی در شهرها خواند و گفت: در کلانشهر اصفهان ترکیب پیچیده ای از عوامل سبب پیدایش جزیره گرمایی شده است که نه تنها در کوتاه مدت بر شاخص های رفاه شهروندان اثر می گذارد، بلکه در بلندمدت حیات خود شهر را نیز تهدید می­ کند.

    پرهیز اظهارکرد: تأثیرات اقلیمی و دمایی در تعیین محدودیت­های ترافیکی، تعیین ضوابط بلند مرتبه سازی، تعیین کاربری و سایر طرح های توسعه شهری باید به عنوان یک اصل بنیادین مورد توجه قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: معاونت شهرسازی و معماری در ادامه سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری، با توجه به رسالت خویش و ضرورت و اهمیت موضوع اقدام به برگزاری بیست و دومین نشست با عنوان «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان» با سخنرانی دکتر سید ابوالفضل مسعودیان کرده است.

    رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: بیست و دومین نشست «بررسی رفتار زمانی- مکانی جزایر گرمایی در کلانشهر اصفهان» روز چهارشنبه یکم آذرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.  

    ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۱۶