وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    زلزله غرب کشور - سرپل ذهاب

    مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به آسیب 576 واحد مسکن مهر در شهرستان سرپل ذهاب، گفت: به دلیل حفظ ایستایی ساختمان از مجموع دو هزار نفر ساکن در این واحدها دو نفر جان خود را از دست دادند.

    عبدالرضا غفوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود حدود 800 واحد مسکن مهر در شهرستان سرپل ذهاب گفت: از این تعداد 200 واحد در قسمت شمالی شهر سرپل ذهاب قرار داشتند که خوشبختانه در زلزله اخیر هیچ گونه آسیبی ندیدند.

    وی افزود: 576 واحد مسکن مهری که در قسمت دیگر شهر داشتیم در زلزله دچار آسیب شدند.

    غفوری با بیان اینکه سازه این واحدها ایستایی خود را حفظ کرده و فرو نریخته است، گفت: تنها دیوارهای جانبی این ساختمانها فرو ریختند و خود ساختمان‌ها ایستایی خود را حفظ کردند و همین امر موجب شد تا تلفات به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

    وی با اشاره به اسکان حدود دو هزار نفر در این واحدها گفت: با بررسی صورت گرفته و آماری که از خود ساکنان به دست آوردیم، متاسفانه دو نفر در حادثه زلزله اخیر در این واحدها جان باختند که یکی در داخل ساختمان و یکی دیگر در خارج از واحدها بوده است.

    غفوری با بیان اینکه ساخت این واحدها از سال 1389 شروع شد، گفت: سال 1392 افراد در واحدهای مسکن مهر ساکن شدند، اما افتتاح رسمی به خاطر تامین گاز سال 1394 انجام شد.

    وی افزود: ساختمان‌های مسکن مهر در شهرستان سرپل ذهاب آن انتظاری که می‌رفت را برآورده کردند که ساختمان فرو نریخت، وگرنه با توجه به سکونت حدود دو هزار نفر کشته های بسیاری داشتیم.

    غفوری تصریح کرد: این واحدها نیز مانند سایر ساختمان های اطراف شهر سرپل ذهاب به خاطر شدت زلزله 7.3 ریشتری دچار آسیب شدند، اما از آنجایی که ایستایی خود را حفظ کردند کشته های آنها به حداقل ممکن رسید.

     

    سقف هیچ مسکن مهری در زلزله فرو نریخت/ مسکن مهر فقط ۲ فوتی داشت

    زلزله زدگان سرپل ذهاب

    فرشید صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بر اساس مشاهدات و تصاویر، سقف هیچ خانه‌ای از پروژه‌های مسکن مهر پایین نیامده.

    وی گفت: به دلیل زلزله دیوارهای کناری واحدهای مسکن مهر فرو ریخته است و امروز در حضور رییس‌جمهوری مردم وسایل خود را از واحدهای مسکن مهر خارج کرده‌اند.

    وی افزود: نمی‌خواهیم از طرح مسکن مهر و کیفیت ساخت و ساز در آن حمایت کنیم، اما طبق اعلام مدیر مسکن و ساختمان استان فقط 2 نفر فوتی در داخل و خارج سایت‌های مسکن مهر سرپل‌ذهاب داشته‌ایم

     

    عمده تخریب‌ها مربوط به واحدهای مسکونی شخصی‌ساز است

    مسعود شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه زلزله دو روز پیش کرمانشاه تخریب زیادی به واحدهای مسکونی وارد کرده است، گفت: اینکه گفته می‌شود چون واحدهای مسکن مهر کیفیت لازم را ندارند به همین دلیل با وقوع زلزله تخریب شده‌اند، صحت ندارد چرا که اسکلت و سازه این واحدها هنوز سرپاست.

    وی ادامه داد: به هر حال هدف ما نجات جان مردم است، اما به هر حال تخریب واحدهای خصوصی نیز در این زلزله رخ داده است

    شریفی تأکید کرد: باید کار کارشناسی در این خصوص انجام شود تا به طور دقیق بتوان در خصوص وضعیت واحدهای مسکن مهر و سایر واحدها نیز اظهار نظر کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس، با وقوع زلزله کرمانشاه برخی عکس‌ها و تصاویر حاکی از خسارت به واحدهای مسکن مهر بود و این اخبار و تصاویر موجب نگرانی برخی از هموطنان ساکن در این واحدها شده است.

    به گزارش فارس، در کل استان کرمانشاه ۷۵۰ واحد مسکن مهر ساخته شده است. بر اساس اعلام مسئولان دولتی تعداد فوتی‌های مسکن مهر دو نفر بوده است.

    بر اساس این گزارش، در زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه متاسفانه تاکنون ۴۵۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و ۱۲ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده است.

    مسکن مهر تخریب شده زلزله کرمانشاه ۲ سال پیش ساخته شد

    رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در مناطق زلزله‌زده شاهد این هستیم که واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی با بیان این‌که پروژه های مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب پایین بودن مقاومت این ساختمان است، اظهار کرد: اینکه گفته می شود دلیل تخریب این واحدها، مجاورت با گسل است، درست نیست و کاملا رد می شود.

    وی با بیان این‌که در مجاورت واحدهای مسکن مهر تخریب بسیار زیاد بوده است، افزود: در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.

    وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم سازی شوند.

    وی با بیان اینکه  پایین بودن ایمنی و مقاومت مسکن مهر در برابر سوانح امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده، گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

    رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: قطعا علت تخریب جدی ساختمان‌های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

     

    انتشار گزارش فوری مقدماتی زلزله کرمانشاه - سرپل ذهاب

    مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گزارش فوری مقدماتی زلزله 21 آبان ماه کرمانشاه - سرپل ذهاب را منتشر کرد.

     

    به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این گزارش، محورهایی از جمله موقعیت جغرافیایی زلزله، زمین‌شناسی و تکتونیک محدوده رومرکز، لرزه‌خیزی محدوده رومرکز و وضعیت ساخت و ساز و تخریب در محدوده رومرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

     

    خاطرنشان می شود در ساعت 21:48:16 یکشنبه شب که در مناطق این زمین لرزه حس گردید.

    مرکز این زمین لرزه که توسط مرکز لرزه نگاری کشوری گزارش شده است در طول جغرافیایی 45.9 درجه شرقی و عرض جغرافیایی 34.84 درجه شمالی و عمق آن 11 کیلومتر محاسبه شده است، زلزله مذکور در 25 کیلومتری تازه‌آباد کرمانشاه و 37 کیلومتری باینگاه کرمانشاه می‌باشد.


    در ضمن این زلزله در نزدیکی استان سنندج و کشور عراق رخ داده است. در محدوده مورد مطالعه حدود یک ساعت قبل زلزله‌ای با بزرگای 4.5 در مقیاس ریشتر داشته ایم که در لحظه اول به عنوان یک زلزله اصلی به نظر می‌آید حال آنکه خود پیش‌لرزه زلزله ازگله بوده است.

     

    این گزارش همچنین جهت ارائه دیدگاه‌های فنی و تخصصی مرکز، به وزیر راه و شهرسازی ارائه می‌گردد.

    .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی