وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: قوانین و ضوابط حوزه سیما، منظر و نماهای شهری الزام‌آور نبوده و ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

     

    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمدهادی مهدی‌نیا به مناسبت روز معمار و در پاسخ به سوال خبرنگار ما جهت تشریح فعالیت‌های صورت گرفته حوزه سیما و منظر شهری و نظم‌بخشی به نمای ساختمان‌ها، اظهار کرد: در این حوزه با دو چالش اساسی مواجه هستیم که یکی عدم الزام‌آوری قوانین و ضوابط در حوزه سیما، منظر و نماهای شهری است یعنی قوانین خوبی در این حوزه داریم اما ضمانت اجرایی برای رعایت آنها وجود ندارد.
    وی افزود: چالش دوم مربوط به قوانین و ضوابطی است که دارای ضمانت اجرایی هستند اما درون مدیریت شهری، یکپارچگی در حوزه ساختارهای این موضوع وجود ندارد. بخشی از وظایف در سازمان میادین، بخشی در معاونت شهرسازی و معماری، بخشی دیگر در سازمان پارک‌ها و بخشی دیگر را نیز سایر حوزه‌ها عهده‌دار هستند.
    رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم ایجاد انسجام در حوزه اجرایی سیما و منظر شهری در شهرداری، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم با مصوبه استفاده از فضاهای عمومی برای کسبه و استفاده از فضاهای رها شده در حاشیه خیابان‌ها که قبلا توسط کسبه اشغال شده و به عنوان سد معبر با آنها برخورد می‌شد تا حدود زیادی سرزندگی را به محیط شهری بازگردانده و باعث آذین‌بندی معابر شویم که این طرح خود به زیباسازی شهر کمک خواهد کرد.
    ایجاد انسجام مدیریتی در حوزه سیما، منظر و نماهای شهری شهرداری مشهد در سال 97
    مهدی‌نیا اذعان کرد: مصوبه پوشاندن ساختمان‌های گروه «ج» و «د» توسط بیلبوردهای تبلیغاتی نیز کمک شایانی به رفع اغتشاشات بصری ایجاد شده توسط ساختمان‌های نیمه‌تمام و در حال ساخت خواهد نمود که سال‌ها به صورت نیمه‌تمام رها می‌شوند و سیما و منظر شهری را بهم می‌ریزند.
    وی در مورد اقدامات آینده نیز گفت: در سال 97 ابتدا به دنبال انسجام مدیریتی در حوزه سیما و منظر و نماهای شهری هستیم که اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهیم داد.
    آمادگی شورا برای ارائه طرح هماهنگی نمای ساختمان‌های منطقه ثامن با حرم مطهر
    رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در موضوع طرح اطراف حرم مطهر نیز با عنایت به اینکه چالشی بین مدیریت شهری با استانداری، وزارت راه و شهرسازی و آنچه که در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است، وجود دارد اگر این چالش حل و فصل شود، در قالب همان طرح تفصیلی آمادگی داریم تا طرح ساماندهی سیما و منظر شهری و هماهنگی ساخت و سازهای آن محدوده با معماری ایرانی و اسلامی و معماری حرم مطهر را در دستور کار قرار دهیم.
    وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌شود در مشهد، نمای ساختمان‌های موجود در هر معبر را ساماندهی، همسان‌سازی و دارای نظم و هارمونی کرد، خاطرنشان کرد: وقتی در کشورهای مختلف دنیا و در شهرهای دیگر این طرح اجرایی شده است پس در مشهد نیز قابلیت اجرا دارد اما در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست زیرا نماها و کالبد شهر چیزی نیست که چند ماهه شکل گرفته باشد که در چند ماه قابل اصلاح باشد.
    اجرای طرح همسان‌سازی تابلوهای تبلیغاتی خیابان امام رضا(ع) در مرحله تصویب
    این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: ساخت و سازهای مشهد و نماهای مربوط به آن، طی ده‌ها سال شکل گرفته است و اصلاح آن نیز مدت مدیدی طول خواهد کشید اما می‌توان کارهای گازانبری برای اصلاح این روند انجام داد.
    مهدی‌نیا بیان کرد: در این راستا همسان‌سازی تابلوهای تبلیغاتی در خیابان امام رضا(ع) با مشارکت کسبه انجام خواهد شد تا از هم‌گسیختگی و بی‌نظمی موجود در این حوزه را ساماندهی نماییم. این طرح مراحل پایانی تصویب خود را طی می‌کند که بخشی از هزینه‌های اجرای آن توسط شهرداری و بخشی نیز توسط مردم پرداخت می‌شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی