وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    به گزارش تیترشهر: طرح ترافیک جدید از صبح امروز 15 اردیبهشت در تهران اجرایی شد. این طرح که بعد از مدتها دچار تغییرات اساسی شده، ورود به این محدوده را برای شهروندان دشوار کرده است.

    جتی بعد از اجرای طرح جدید نیز هنوز عده ای بلاتکلیف هستند و نمی دانند طرح آنها چه زمانی تایید می شود.

    ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که عده‌ای همچنان در زمینه ثبت نام و تایید طرح ترافیک بلاتکلیف و سرگردان هستند، گفت:‌احتمالا این افراد دیر اقدام کرده‌اند به عنوان مثال برای خود بنده هم پیامک تأیید طرح آمده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که شما چه میزان هزینه برای ورود به طرح ترافیک می‌دهید، گفت: تخفیفی به ما نداده‌اند فعلا 200 هزار تومان کارتم را شارژ کرده‌ام چرا که خیلی وارد طرح نمی‌شوم.

    وی در پاسخ به این پرسش که شما راننده دارید و ماشین شورا در اختیار شماست گفت: پول طرح راننده را باید بدهیم همه ما باید تن به تغییر بدهیم.

    خداکرمی افزود: کارت طرح ترافیک در سال‌های گذشته وسیله‌ای برای رشوه دادن شده بود. البته که گروه‌های خاصی نیاز دارند و باید شورا آنها را حمایت کند.

    وی با بیان اینکه کارت شناور در سال‌های گذشته تبدیل به چک سفید امضاء شده بود گفت: همین امر باعث افزایش ترافیک شده بود.

    وی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته کارت شناور بود امسال تبدیل به کارت سیار شده و فقط نامش تغییر کرده است، گفت:‌احتمالا کارت سیار را به گروه‌های ویژه‌ای می‌دهند و آنها باید هزینه ورود به طرح را بدهند.

    وی در خصوص آرم طرح ترافیک خبرنگاران و تخفیف داده شده از سوی شورا به خبرنگاران گفت:‌ضعف شورای شهر دادن رانت به خبرنگاران بود نباید به این شیوه عمل می‌کردیم باید راه دیگری را برای کمک به خبرنگاران در نظر می‌گرفتیم.

    ۲ بار جریمه در انتظار کسانی که بدون مجوز وارد طرح ترافیک می‌شوند

    محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید از فردا (شنبه، 15 اردیبهشت ماه) اجرا می‌شود، اظهار کرد: 20 درصد تخفیف شامل افرادی می‌شود که معاینه فنی برتر دریافت کرده اند.

    وی افزود: شرط داشتن معاینه فنی برتر آن است که خودرو در دور موتور 2500 خروج گاز مناسبی داشته باشد. افراد می‌توانند به راحتی معاینه فنی برتر دریافت کنند و برای این امر 2 مرکز شبانه روزی معاینه فنی نیز موجود است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی درآمد 500 میلیون تومانی حاصل از محل فروش طرح ترافیک گفت: تاکنون 6 هزار و 300 نفر برای فردا طرح ترافیک خریداری کردند و با این حساب درآمد حاصل از این محل بیش از پیش بینی ما خواهد بود.

    وی افزود: از تمام مجموعه سهمیه ها 27 هزار نفر برای فردا ثبت نام کردند تا با مجوز سهمیه وارد طرح شوند.

    پورسیدآقایی با بیان اینکه جانبازان و خبرنگاران سهمیه سالیانه دارند، گفت: برای کسانی که سهمیه تعلق گرفته باشد، آیکونی در صفحه شخصی خودشان در سامانه تهران من روشن می شود که با مراجعه به آن می توانند درباره جزئیات سهمیه اطلاعات کسب کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کسانی که بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده طرح شوند، علاوه بر این که 20 درصد تخفیف به آنها تعلق نمی‌گیرد، عوارض ورود به طرح ترافیک بر روی عوارض خودرو آنها لحاظ و به عنوان بدهی فرد محسوب می شود؛ همچنین از طرف پلیس نیز جریمه خواهند شد.

    پورسیدآقایی بیان اینکه خرید طرح ترافیک برای مردم روزانه 40 هزار تومان است، گفت: مردم برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک باید به سامانه تهران من مراجعه کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای ورود به طرح ترافیک باید کارت خود را شارژ کنند، بیان کرد: کسانی که در ساعاتی از روز که پیک ترافیک نیست وارد طرح شده و خارج شوند 13 هزار و 400 تومان از حسابشان کسر می شود و باقی مبلغ در حساب باقی می ماند؛ همچنین کسانی که در ساعات پیک ترافیک صبح وارد طرح شده اما زودتر از ساعات پیک ترافیک بعد از ظهر یعنی ساعت 16:00 از تهران خارج شوند مبلغی کمتر از 20 هزار تومان از حسابشان کسر می‌شود‌.

    وی با بیان اینکه در 15 روز اول از آغاز اجرای طرح ترافیک جدید این طرح به صورت ارشادی خواهد بود، گفت: یعنی اگر شخصی بدون خرید طرح وارد محدوده شود بلافاصله جریمه نخواهد شد و برای او پیامکی ارسال می شود که دو هفته فرصت دارد تا برای خرید طرح اقدام کند.

    پورسید آقایی افزود: اگر شخص در این فرصت اقدام به خرید طرح نکند، هم عوارض ورود به طرح بر عوارض خودروی او افزوده می شود و هم از طرف پلیس جریمه می شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح کاهش استفاده از خودروی شخصی است، گفت: فردا حمل و نقل عمومی آمادگی کامل برای خدمت رسانی به شهروندان را دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی