به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه ای که صبح امروز با حضور حصاری مدیرکل حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها، و دهیاریهای کشور و دکتر «ماتسومورو» و «ایش یماکی» نماینده جایکاه (سازمان همکاری بین المللی کشور ژاپن) و نیز داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و خدایی مدیرکل راه آهن شمال غرب در محل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد راههای اجرای طرح TOD در قزوین بررسی شد.
مسعود حق لطفی در این جلسه گفت: قزوین به دلیل موقعیت مواصلاتی و اقتصادی که دارد و نزدیکی به تهران و در مسیر بودن چند استان کشور در زمینه حمل و نقل می تواند نقش ملی ایفا کند.
وی افزود: داشتن ۱۳۰ هزار دانشجو که از شبکه ریلی و جاده ای استفاده می کنند ایجاب می کند تا در توسعه این شبکه برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و برای آینده فکر کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآورشد: بازدید ۵۷۰ هزار نفر از بناهای گردشگری استان در نوروز نشان می دهد ظرفیت های خوبی در این عرصه داریم و با داشتن ایستگاه قطار و دو خطه شدن مسیر تهران به قزوین و نیز طرح راه آهن قزوین به رشت گام مهمی درتوسعه شبکی ریلی برداشته شده است.
حق لطفی بیان کرد:یکپارچه سازی حمل ونقل برون شهری از اولویتهای این اداره است و امسال دو خطه شدن محور قزوین به تهران، افتتاح محور قزوین به رشت و تکمیل دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان ظرفیت های استان را بالا می برد.
وی گفت: راه آهن قزوین به زنجان ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داردوبا تکمیل آنها باید توسعه ایستگاه راه آهن نیز عملیاتی شود تا جوابگوی نیازها باشد.
حق لطفی اضافه کرد: اجرای طرح TOD و بازآفرینی محله راه آهن ازبرنامه های مهمی است که می تواند جنوب شهر قزوین را متحول کند.
وی گفت: این طرح با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری عملیاتی می شود و از سال ۹۰ کلید خورده و در سال گذشته در بازدید وزیر راه و شهرسازی مورد موافقت نهایی قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: طرح TOD در کشور تاکنون اجرایی نشده و اولین استانی هستیم که در این زمینه وارد فاز عملیاتی شده ایم و با عزم جدی امیدواریم با استفاده از دیدگاه کارشناسی کشور ژاپن که دراین عرصه دارای تکنولوژی بالایی است بتوانیم کار ارزشمندی را در قزوین اجرا کنیم.