وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اجرای طرح TOD و بازآفرینی محله راه آهن ازبرنامه های مهمی است که امسال با عملیاتی شدن آن جنوب شهر قزوین متحول می شود.

    به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه ای که صبح امروز با حضور حصاری مدیرکل حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها، و دهیاریهای کشور و دکتر «ماتسومورو» و «ایش یماکی» نماینده جایکاه (سازمان همکاری بین المللی کشور ژاپن) و نیز داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و خدایی مدیرکل راه آهن شمال غرب در محل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد راههای اجرای طرح  TOD در قزوین بررسی شد.

    مسعود حق لطفی در این جلسه گفت: قزوین به دلیل موقعیت مواصلاتی و اقتصادی که دارد و نزدیکی به تهران و در مسیر بودن چند استان کشور در زمینه حمل و نقل می تواند نقش ملی ایفا کند.

     

    وی افزود: داشتن ۱۳۰ هزار دانشجو که از شبکه ریلی و جاده ای استفاده می کنند ایجاب می کند تا در توسعه این شبکه برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و برای آینده فکر کنیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآورشد: بازدید ۵۷۰ هزار نفر از بناهای گردشگری استان در نوروز نشان می دهد ظرفیت های خوبی در این عرصه داریم و با داشتن ایستگاه قطار و دو خطه شدن مسیر تهران به قزوین و نیز طرح راه آهن قزوین به رشت گام مهمی درتوسعه شبکی ریلی برداشته شده است.

    حق لطفی بیان کرد:یکپارچه سازی حمل ونقل برون شهری از اولویتهای این اداره است و امسال دو خطه شدن محور قزوین به تهران، افتتاح محور قزوین به رشت و تکمیل دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان ظرفیت های استان را بالا می برد.

    وی گفت: راه آهن قزوین به زنجان ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داردوبا تکمیل آنها باید توسعه ایستگاه راه آهن نیز عملیاتی شود تا جوابگوی نیازها باشد.

    حق لطفی اضافه کرد: اجرای طرح TOD و بازآفرینی محله راه آهن ازبرنامه های مهمی است که می تواند جنوب شهر قزوین را متحول کند.

    وی گفت: این طرح با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری عملیاتی می شود و از سال ۹۰ کلید خورده و در سال گذشته در بازدید وزیر راه و شهرسازی مورد موافقت نهایی قرار گرفته است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: طرح  TOD در کشور تاکنون اجرایی نشده و اولین استانی هستیم که در این زمینه وارد فاز عملیاتی شده ایم و با عزم جدی امیدواریم با استفاده از دیدگاه کارشناسی کشور ژاپن که دراین عرصه دارای تکنولوژی بالایی است بتوانیم کار ارزشمندی را در قزوین اجرا کنیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی