وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    طرحی به نام «ارسی خانه» که برگرفته از خانه‌های سنتی و معماری ایرانی است، نامزد نهایی جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، ساختمان «اُرسی‌خانه»، نامزد نهایی دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ شد. مراسم اهدای این جایزه در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی برگزار می شود.

    ساختمان مسکونی اُرسی خانه، کار مشترک نیما و سینا کیوانی به عنوان معماران اصلی این پروژه است. همچنین لادن مستوفی و مریم سرشار و  امیر عباس طاهری، محمد مشعوف، اکبر خلج و علیرضا خوارزمی نژاد هم به عنوان اعضای تیم طراحی و اجرا و سرمایه گذاری در این پروژه مشارکت داشته اند.

    نیما کیوانی، پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های این پروژه گفته بود: در طراحی این پروژه، ایجاد فضایی با القای حس مکان معماری ایرانی با رویکردی مدرن و همچنین در نظر گرفتن نیازهای زیستی انسان، ایده کلی طراحی این بنا بوده است. همچنین در طرح این بنا به معماری خانه های سنتی ایران به خصوص خانه های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه ای شده است.

    شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست، احیاء پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است؛ این پروژه پیش از این هم توانسته جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد که از آن میان می توان به جایزه جهانی طراحی اشاره کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی