وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
     
    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: برآورد ما این است که جدول فعلی جرایم نمی‌تواند جریان زندگی را در شهر ایجاد کند.

    به گزارش خبرنگار مهر، در جریان جلسه روز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا با ۱۸ رأی به عنوان نماینده شورا در اجرای ماده هشتم قانون نوسازی و عمران شهری انتخاب شد.

    مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران طی سخنانی در جریان بررسی این دستور ضمن تشکر از حضور فعال اعضای شورای شهر در کمیسیون های ماده ۱۰۰، ابراز داشت: بر اساس این دستور عضوی انتخاب می شود که در کمیسیون سه نفره تعیین کننده ارزش معاملاتی املاک هستند؛ یک تاثیر این موضوع در رقم پارامتر A است که با ضرب شدن در پارامتر K در نهایت رقمی می شود که باید از سوی شهروندان پرداخت شود.

    وی افزود: موضوع دوم تأثیری است که ماده ۸ در آرای ماده ۱۰۰ دارد چرا که مجازات های ماده ۱۰۰ بر اساس همین ارزش معاملاتی تعیین می شود؛  مسئله سوم درباره عوارض پسماند است که بر اساس همین رقم تعیین می شود.

    حجت تصریح کرد: تا الان ارزش معاملاتی تعیین شده به طرز نگران کننده ای رقم بالایی داشته است که این در همه زمینه های سه گانه باعث ایجاد مشکل شده است.  از این رو پیشنهاد ما برای مواجهه شدن با این مشکل آن است که شاید بتوانیم جدول فعلی را در حالت تعلیق در بیاوریم و به جدول قبلی برگردیم تا در سال آینده بتوانیم رقم های مناسبی برای ارزش معاملاتی املاک را تعیین کنیم تا شوکی به مردم وارد نشود.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ابراز داشت: برآورد ما این است که جدول فعلی نمی تواند جریان زندگی را در شهر ایجاد کند.

    همچنین اعضای شورای شهر تهران درخصوص وضعیت شهرسازی در تهران نکاتی را بیان کردند.

    به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده پس از استماع سخنان معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه شهرداران مناطق به آرای کمیسیون ماده 100 احترام نمی‌گذارند و بی‌توجه به آرا به رایزنی با مالکان می‌پردازند، گفت: این موضوع نیز در گزارش سازمان بازرسی کل کشور قید شده و لازم است در اسرع وقت این موضوع که شهرداران مناطق نباید نسبت به مذاکرات با مالک برای حل مشکل آرای کمیسیون ماده 100 وارد شوند، به آنها ابلاغ شود چراکه این موضوع زمینه‌ساز فساد خواهد بود.

    وی در ادامه با بیان اینکه من قبول دارم جداول ابلاغی ضریب Kدر بسیاری از مواقع غیرمنطقی بوده است، گفت: اما دقت داشته باشید که شما پیشنهاد  داده‌اید که جدول قبلی ضریب K ملاک عمل قرار گیرد اما اعداد قبلی نیز غیرمنطقی و پایین بود و محدودیتی را ایجاد نمی‌کرد که پیشنهاد می‌شود اعلام کنیم که برای ارائه جداول جدید چه مدت زمانی را لازم داریم تا این موضوع در شورا بررسی شود.

    همچنین صدراعظم نوری گفت: کمیسیون توافقات و شوراهای معماری از مهم‌ترین مسائل شهرسازی در مناطق هستند که باید نحوه فعالیت آنها مورد بررسی و بازنگری دقیق قرار گیرد.

    وی افزود: لازم است جلسه مشترکی با حضور معاون شهرسازی و اعضای شورای شهر برای بررسی وضعیت ساخت و ساز در پایتخت برگزار شود تا گزارشی از وضعیت تهران در حوزه ساخت و ساز ارائه شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی