وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مسجد ولیعصر

    سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از افتتاح پروژه احداث مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

    به گزارش ایسنا،   مهندس یوسف متقی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی احداث مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج)، بهره برداری از این پروژه را زمینه ساز توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی در بخش مرکزی پایتخت (موسوم به قلب فرهنگی شهر تهران) دانست و یادآور شد مسجد و مجتمع فرهنگی- مذهبی حضرت ولیعصر (عج) با زیر بنای بیش از ۲۵هزار مترمربع و در زمینی به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع ساخته شده است؛ سازه این مسجد از نوع اسکلت فلزی بوده و شامل ۷ طبقه می باشد.

    بنا براعلام  روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، وی پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت ۱۶۸ دستگاه خودرو، واحدهای اداری، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۸۴ نفر، سالن غذاخوری با ظرفیت ۵۴۵ نفر و شبستان هایی ویژه آقایان و خانم ها را به عنوان بخشی از امکانات این مجتمع برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) از ظرفیت پذیرش حدود ۲۲۰ نفر برخوردار بوده و ۴۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۲ طبقه این مجموعه جانمایی و احداث شده است. آشپزخانه صنعتی آن ظرفیت آماده سازی ۱۵۰۰ پرس غذا در هر وعده را دارا می باشد. مسجد ولیعصر(عج) ۳ دستگاه آسانسور دارد و سیستم گرمایش و سرمایش آن به وسیله موتورخانه مرکزی و سیستم فن کویل دائر می باشد.

    این ساختمان که داستانی ۱۴ ساله دارد  طی این سال ها با حاشیه های فراوانی روبرو بوده، حاشیه هایی که  از زمانی  کلنگ زنی  این مجموعه شروع شد. در شورای چهارم  مجتبی شاکری در بازدیدی که از این مسجد داشت گفت که این مسجد هیچ ارتباطی به معماری ایرانی اسلامی ندارد و هزینه های ساخت ۵۰ میلیاردی برای ساخت آن معادل ساخت ۱۰ مسجد است.

    قرار بود در آن دوره مشاورانی مشخص شوند تا برای ساختمان احداث شده مناره و گنبد تعریف کنند اما این اتفاق نیفتاد تا آن که امروز معاونت عمرانی شهرداری تهران خبر از بهره برداری آن در روز عید فطر داد.

    سازمان اوقاف و امورخیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد تولیت این مسجد را به حجت الاسلام میرحیدر جعفری واگذار کرده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی