وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مدیرکل تدوین ضوابط شهرداری تهران : به منظور تسریع و تسهیل در امر خدمت رسانی و افزایش رضایت شهروندان از این پس امکان ثبت درخواست پایان کار آپارتمانی، برای کلیه آپارتمان ها در سامانه شهرسازی فراهم می شود.

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت شهرداری تهران ،رضا عباسی گفت:به منظور تسریع و تسهیل در امر خدمت رسانی و افزایش رضایت شهروندان ترتیبی اتخاذ گردد ؛که امکان ثبت درخواست پایان کار آپارتمانی، برای کلیه آپارتمانها در سامانه شهرسازی فراهم گردد.
    وی ادامه داد: طی دو سال گذشته به منظور کمک به اجرای آرای کمیسیون های ماده صد در مورد تخلفات ساختمانی، ثبت درخواست صدور پایان کار برای پلاک های آپارتمانی که پرونده های مادر و یا برخی از واحدهای آن دچار تخلف ساختمانی و آراء کمیسیون ماده صد بود، در دفاتر خدمات الکترونیک مسدود شد و این موضوع باعث ایجاد بازه زمانی یک ماهه برای بازدید کارشناس و نامه نگاری بدون امکان ثبت پرونده می شد.
    عباسی با بیان اینکه لازم است در صورت مراجعه مالک یا وکیل قانونی تقاضا ثبت و به آن رسیدگی شود، گفت: عدم اجازه تشکیل پرونده برای یک آپارتمان به دلیل تخلفات مشاعات و یا همسایگان از اساس اشتباه است. طی بررسی های به عمل آمده و هم اندیشی با صاحب نظران ،کارشناسان و معاونین شهرسازی مناطق و همکاران دفاتر خدمات الکترونیک نیز به این جمع بندی رسیده ایم که این موضوع نه تنها کمکی به اجرای آراء ماده صد نکرده است بلکه موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.
    مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران تصریح کرد: اداره تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گذشته به طور روزانه بیش از 80 مکاتبه از سوی مناطق مبنی بر آماده سازی تشکیل پرونده آپارتمان هایی که تخلف ندارند دریافت می کرد که در نهایت همین میزان تقاضا موجب شد تا در روند گذشته تجدیدنظر صورت گیرد.

    عباسی با اشاره به این که در حال حاضر در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات الکترونیک پرونده تشکیل و وجود تخلف طی یک تا دو روز مشخص می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس، در صورت مراجعه مالک یا وکیل قانونی، تقاضا ثبت و به آن رسیدگی می شود. البته، رعایت کلیه ضوابط و مقررات شهرسازی و رسیدگی به تخلفات احتمالی در پرونده مادر و اجرای آرای ماده صد شهرداری ها همچنان از سوی شهرداری تهران پیگیری می شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی