وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

     مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: طرح جامع شهر همدان چشم‌انداز و افق این شهر را برای سال‌های آینده تعیین می‌کند.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، جلسه بررسی طرح جامع کلان‌شهر همدان در اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مشاور تهیه‌کننده طرح تشکیل شد.

    جلسه

    در این جلسه ابتدا مدیرکل راه و شهرسازی به بیان اهمیت تهیه طرح جامع شهر همدان و مسائل و مشکلات کنونی شهر پرداخته و گفت: توجه به مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی این محلات و ارتقاء کیفیت آن‌ها، توجه جدی به محله محوری و ارتقاء هویت محلات و کارکرد قدیمی شهر و نقش توریستی و تفریحی آن از جمله این مسائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی ادامه داد: از دیگر مسائل این طرح، توجه اساسی به تهیه اسنادی کارآمد و انعطاف‌پذیر برای توسعه آینده شهر، توجه همه‌جانبه به کلیه وجوه توسعه شهری (زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی - اقتصادی، کالبدی، زیرساخت‌ها و حمل و نقل، مدیریت و تشکیلات و ...) و پرهیز از نگرش صرفاً فیزیکی - کالبدی به آن و سازماندهی مناسب برای تهیه طرح با جلب مشارکت دستگاه‌های ذینفع و گروه‌های تخصصی است.

    فرزانه یادآور شد: ارتقاء نقش‌های ملی و منطقه‌ای شهر همدان با استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فیزیکی، اجتماعی، انسانی و مالی - اقتصادی شهر نیز باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

    وی در پایان در جهت ارتقاء کیفیت و تسریع در روند تهیه طرح بر مواردی مختلفی تأکید داشته و بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی و نظارت بیشتر بر کیفیت مطالعات، در اولویت قرار گرفتن مسائل و مشکلات مهم و فوری شهر و حرکت در جهت رفع آن‌ها از جمله حاشیه‌نشینی، ساخت و سازهای روستاهای پیرامون شهر، حفظ باغات و اراضی زراعی، هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در جهت ارائه اطلاعات به‌روز و کارآمد و استفاده از ظرفیت بومی و کارشناسی مجموعه تحت نظر و استان از اهداف اجرای این طرح است.

    در ادامه جلسه مهندسین مشاور نقش‌جهان پارس به عنوان مشاور تهیه‌کننده طرح به بیان اقدامات و بررسی‌های انجام شده پیرامون این طرح بر اساس شرح خدمات و قرارداد فی‌مابین پرداخت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی