وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    ساخت برج های با نمای شیشه ای همچنان در تهران ادامه دارد و متخلفان همچنان به تخطی از مصوبه سال 89 شورای شهر تهران ادامه می دهند.

    به گزارش تیترشهر: سال 89 بود که شورای شهر تهران در مصوبه ای استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان ها را ممنوع کرد و مقرر کرد تا تنها 40 درصد نمای ساختمانها از شیشه باشد.

    با این وجود اما این مصوبه هرگز اجرایی نشد، ساختمان های مختلفی از جمله مرکز چهارسوق و کوروش با نمایی شیشه ای ساخته شدند تا هنگام بروز حوادث خطر زیادی شهروندان را تهدید کند.

    اما این مجتمع ها تنها مجتمع هایی نیستند که نمای آنها شیشه ای است. ساختمان های بسیاری در همین تهران بعد از سال 89 ساخته شدند و یا در حال ساخت هستند که نمای شیشه ای دارند.

    مهدی چمران رئیس وقت شورای شهر تهران در هنگام بازدید از عملیات تخریب طبقات اضافی پاساژ علاالدین، ساخت چهارسوق با نمای شیشه ای را غیرقانونی عنوان کرد و همانجا خطاب به خبرنگاران قول پیگیری این موضوع را داد.

    از این پیگیری اما خبری نشد و هر روز به تعداد ساختمان های شیشه ای تهران افزوده شد تا اینکه چمران هنگام رونمایی از لیست اصولگرایان برای انتخاب شورای شهر تهران در بوستان آب و آتش بار دیگر مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت.

    تخلفات ادامه دار بانک آینده اینبار مقابل چشم شورای پنجمی ها/ ساختمان های شیشه ای برای شورای شیشه ای

    اینبار اما خبرنگار برج در حال ساخت جهان کودک متعلق به بانک آینده را به چمران نشان داد و از چمران توضیح خواست و اینبار نیز چمران به مانند افرادی که غافلگیر می شوند و چشمشان تازه به موردی می افتد، گویی برج جهان کودک را به تابحال ندیده است با تعجب قول پیگیری این تخلف را داد.

    جالبتر آنکه محسن پیرهادی دیگر عضو وقت هیات رئیسه که در محل بوستان آب و آتش حضور داشت در مورد این برج، زد و بندهای پشت پرده را دلیل بروز تخلفات خواند و به سرعت از موضوع عبور کرد.

    این موضوع گذشت و حالا بعد از یکسال از انتخاب اعضای شورای پنجم شهر تهران و دست رد مردم بهسینه کسانی که این تخلفات را دیدند و کاری نکردند، انتظار این است که اعضای شورای جدید در مقابل اینگونه تخلفات بایستند.

    شورای پنجمی ها نیز اکنون یکسال زمام امور را در دست داشته اند اما تاکنون از شورایی که ادعای شیشه ای بودن دارد، مطلبی در مورد برخورد با ساختمان های شیشه ای به گوش نرسیده است.

    برج جهان کودک و ده ها برج شیشه ای دیگر روز به روز در تهران بالا و بالاتر می روند اما خبری از برخورد شهرداری و شورا با قانون شکنان نیست.

    گویی زد و بند از شورا و شهرداری قبلی به مدیریت شهری فعلی به ارث رسیده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی