وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

      معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که برای کنترل و بهبود شرایط ۲ فرایند آیین‌نامه کنترل ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی را در نظر گرفته‌ایم گفت: لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی که هفته گذشته برای دولت ارسال شده به زودی روی پرتال وزارت راه و شهرسازی  قرار خواهد گرفت.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اولین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ آذرماه) با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و وزیر راه و شهرسازی برگزارشد.

    حامد مظاهریان

    مظاهریان در این همایش با اشاره به تلاش ها و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر مبنی بر اصلاح نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسی ساختمان گفت: برای اصلاح این نظام نامه مقاومت های زیادی وجود داشت که سبب شد تا وزیر محترم راه و شهرسازی تا مرز استیضاح هم پیش برود.

    وی با اشاره به دو اصل مهم نظام نامه اخلاق حرفه ای مهندسی ساختمان، شامل ارجحیت منافع عمومی بر منافع شخصی و نیز عدم تعارض منافع گفت: برگزاری چنین همایشی برای نخستین بار حاصل اصلاح نظام نامه اخلاق مهندسی است.

    وی همچنین با بیان این نکته که برای کنترل و بهبود شرایط ۲ فرایند آیین‌نامه کنترل ساختمان و اصلاح قانون نظام مهندسی را در نظر گرفته‌ایم، افزود: در حال حاضر مسئله اخلاق مهندسی برای بسیاری همچنان گنگ است که روند این سمینار ها و همایش های تخصصی و کارگروه های آموزشی باید در طول سال ادامه پیدا کند.

    مظاهریان در ادامه گفت: لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی که هفته گذشته برای دولت ارسال شده به زودی روی پرتال وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت . 

    وی در ادامه از همه دست اندرکاران صنعت ساختمان کشور خواست تا با مطالعه لایحه تنظیم شده قانون نظام مهندسی نظرات تخصصی و اصلاحی خویش را ارائه دهند.

    مظاهریان همچنین به آیین نامه کنترل ساختمان اشاره کرد و برخی از ویژگی های آن را شامل موضوع نظارت با تفکیک نظارت از بازرسی و همچنین موضوع ضمانت برشمرد و یکی از مهمترین بندهای این آیین‌نامه را اخذ ضمانت نامه محضری از مالک و فردی که ساختمان را ساخته است عنوان کرد و افزود: این ضمانت نامه قابل انتقال به غیر است.

    همچنین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شرایط کنونی ساختمان سازی کشور را نه ایده ال دانست و نه قابل ادامه دادن.

    در پایان مظاهریان  با انتقاد از شرایط موجود اظهارداشت: ما مهندسان نتوانستیم به خوبی به وظایف خویش عمل کنیم و مصداق آن هم این است که  وقتی زلزله می آید خانه و بیمارستان همزمان تخریب می شود و در این رابطه مردم از ما انتظار دارند و دغدغه شان این است که آیا خانه هایشان امن و محکم است./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی