وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری بابیان اینکه به دنبال اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری هستیم گفت: این تکلیف در قانون ششم مطابق با بند الف ماده 59 به مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها داده‌شده است.

    تشریح برنامه 4گانه نوسازی محله‌محور/ سرمایه‌گذاری50 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در بازآفرینی شهریهوشنگ عشایری بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: به‌تبع از ابتدای سال برای تحقق این برنامه تلاش‌های زیادی شده چرا که رویکرد ما برعکس گذشته رویکرد پروژه محوری نبوده و بیشتر محلی محوری شده است؛ به طوری که از مشکلات از دل محله، دیده شود نه جامعه؛ که در این راستا 4برنامه تدوین شده است

    وی در خصوص این 4 فعالیت گفت: یکی از فعالیت‌ها در قالب فعالیت نرم افزایی-ارتقای توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی و سه فعالیت سخت افزایی ازجمله ارتقای خدمات روبنایی و زیر بنایی و فضاهای عمومی شهر و درنهایت نوسازی و بهسازی مسکن به طبع در برنامه باید نقش و ابزارها مشخص شود.

    عشایری گفت: در جریان نرم‌افزاری که همان بحث ارتقای توانمندی اجتماعی و اقتصادی بود برای تمامی دستگاه‌های عمومی، دولتی، خیرین، علاقه‌مندان، ثمن‌ها و نهادهای علاقه‌مند به حوزه اجتماعی چه دولتی و چه عمومی نقش و ابزار تبیین کردیم.

    وی گفت: در حوزه سخت‌افزاری و در راستای ارتقای خدمات روبنایی به دنبال آن هستیم که اگر در یک محله‌ای سرانه آموزشی نسبت به خود آن شهر پایین‌تر باشد باید رویکرد ارتقای داشته باشد.

    عشایری افزود: در برنامه ششم توسعه، این موضوع محکم تر نوشته شد به صورتی که وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و شهرداری و دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری که 21 دستگاه هستند و بخش خصوصی موظف شدند 270 منطقه را با کمک هم احیا کنند.

    عشایری در ادامه در خصوص بحث بازآفرینی شهری اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام‌گرفته، در حال حاضر نزدیک به 140 هزار هکتار به‌عنوان مناطق ناکارآمد در کشور به شمار می‌روند که دارای کیفیت پایین زندگی و فرسودگی بسیار زیاد هستند.

    وی گفت: خوشبختانه در برنامه ملی بازآفرینی که ما در ستاد ملی نیز موفق به تصویب آن شدیم قرار است تا سال 1400 برنامه‌ای برای احیا و بازسازی 66 هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور (از مطالعه وضعیت 543 شهر) با کمک شهرداری تهیه و به‌صورت محله به محله در دست اجرا قرار دهیم.

    عشایری رقم موردنیاز برای انجام اقدامات بازآفرینی در مناطق مذکور را حدود 123 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این بدان مفهوم نیست که تمامی این هزینه از سوی دولت تأمین شود بلکه به معنای آن است که این رقم باید برای احیا و نوسازی این محلات در این مناطق سرمایه‌گذاری شود.

    این مقام مسئول درنهایت تصریح کرد: طبق برنامه ملی بازآفرینی شهری 50 هزار میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری شده و بخش عمده‌ای از اقدامات نوسازی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی از سوی دانشگاه‌های دولتی و گشایش و بهسازی محاسبه نیز از سوی شهرداری‌ها انجام خواهد گرفت.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی