وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    تهران شهری است که برای عابران پیاده بهسازی نشده است. این جمله مشترک تمامی صاحب نظران است و باید برای حل این معضل فکری اندیشیده شود.
     
     

    گله های شهردار تهران از وضعیت نامناسب پیاده راه های پایتختبه گزارش تیترشهر: عابر پیاده برای تردد در شهر تهران با مشکلات بسیاری مواجه هستند چرا که طراحی کنونی این شهر، توجهی به عابران پیاده نداشته و تمام اهمیت را به خودرو داده است.

    بسیاری از معابر تهران فاقد پیاده راه است و تعداد بی شمار دیگری نیز پیاده راه هایشان بوسیله خودروها، مغازه ها یا ساختمان های در حال ساخت اشغال شده اند.

    کمتر معبری در تهران را مشاهده می کنید که پیاده راه آن بوسیله خودرو یا ساختمان در حال ساخت اشغال نشده باشد. این را بگذارید در کنار معابری که درب منازل مستقیم وسط خیابان باز می شود.

    در کنار این مسائل و معضلات، باید به پیاده راه هایی اشاره کنیم که دارای پستی و بلندی، پله و گودال در مسیر عابران هستند.

    طرح بهسازی گذرگاه های عابر پیاده چندین و چند مرتبه در تهران اجرا شده اما آنچه بیشتر به چشم آمده این است که اجرای این طرح ها نه برای بهسازی معابر بلکه برای پر کردن جیب پیمانکاران اجرایی شده است.

    اخیرا نیز شهردار جدید تهران نسبت به وضعیت پیاده روها انتقاد کرده است.

     

    انتقاد نجفی از وضعیت پیاده‌را‌ه‌های پایتخت

    محمدعلی نجفی شهردار تهران در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهر تهران از نظر شهرسازی به صورت شهر بدقواره ای درآمده است که هیچ فرمولی بر آن حاکم نیست.

    شهردار تهران بای بیان اینکه جایگاه انسان در این شهر مشخص نشده است، گفت: نمی‌توان پیاده راهی را در تهران پیدا کرد که بتوان ۱۵دقیقه بدون وجود مانع، پله و ... در آن پیاده روی کرد چرا که نگاه در شهر از ابتدا انسان محور نبوده است.

    شهردار تهران گفت: قدرت خرید شهرداری در سال جاری به نسبت سال ۹۰ حدود ۲۲درصد کاهش پیدا کرده است. تبدیل کردن اقتصاد شهری تهران به اقتصاد مردمی از ضرورت‌های پیش روی ما است.

    وی با بیان اینکه در ۴۸۹ شهر کشور بیش از ۷۵هزار هکتار بافت فرسوده داریم، تأکید کرد: این رقم در هفت کلانشهر اصلی به ۱۳هزار هکتار می رسد. در شهر تهران سه هزار و ۲۶۸هکتار بافت فرسوده وجود دارد؛ این نشان می دهد ۲۹ درصد بافت فرسوده کلانشهرها در تهران وجود دارد.

    نجفی تصریح کرد: تراکم جمعیت در شهر تهران به صورت متوسط ۱۳۷نفر در هر هکتار است، این در حالی است که در بافت فرسوده تراکم جمعیت به ۳۵۲نفر می‌رسد. از این رو تقریبا می‌توان گفت تراکم جمعیت در بافت فرسوده سه برابر تراکم متوسط شهر تهران است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی