وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از ثبت نام ۲۳۲ نفر از مهندسان دارای پروانه اشتغال استان تهران برای نامزدی هیات رئیسه دوره هشتم انتخابات نظام مهندسی استان تهران خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده با اعلام این خبر گفت: پس از دوبار تجدید زمان ثبت نام ۱۳۰ نفر در رشته عمران، ۴۴ نفر معماری، ۵ نفر شهرسازی، ۲۷ نفر تاسیسات مکانیکی، ۱۹ نفر تاسیسات برقی، ۱۹ نفر نقشه برداری و ۳ نفر ترافیک ثبت نام کرده‌اند.

    محمد نادر محمدزاده

    محمدزاده از آغاز فرآیند تعیین صلاحیت انتخاب شوندگان توسط هیات اجرایی خبر داد.

    وی در پایان تصریح کرد: در مجموع ۳ گروه عمران، تاسیسات، معماری و شهرسازی ۲۵ نفر پس از انتخابات مهرماه سال جاری به عضویت هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خواهند آمد.

    مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه حذف تعارض منافع، یکی از توفیقات انتخابات دوره هشتم هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی است، این اقدام وارت راه و شهرسازی را گام بزرگی در مسیر ارتقای سلامت سازمان های نظام مهندسی برشمردند.

    کاهش استقبال مهندسان از شرکت در انتخابات هشتم/ ارتقای سلامت سازمان‌های نظام مهندسی با حذف تعارض منافعبه گزارش «صما» آنها همچنین با اعلام اینکه به دلیل شرایط سخت کاندیداتوری، استقبال مهندسان از حضور در انتخابات دوره هشتم کاهش یافته است، وجود قوانین و ضوابط جدید را نقطه آغازی برای حضور افراد دارای صلاحیت علمی و صنفی بالاتر در جمع هیئت مدیره ها دانستند.

    حضور افراد دارای صلاحیت علمی و صنفی بالاتر

    در همین رابطه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز درخصوص برنامه ریزی های انجام شده برای هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره این سازمان گفت: هیات اجرایی و دستگاه های متولی مربوطه از وزارت راه و شهرسازی، طبق شیوه نامه ابلاغی تمهیداتی را آغاز کرده اند که با وجود قوانین و ضوابط جدید، شاهد حضور افراد دارای صلاحیت علمی و صنفی بالاتر در جمع هیئت مدیره ها باشیم.

    کوروش غفاری در گفت‌وگو با «صما» ادامه داد: در همین راستا نظام نامه ای هم از طرف وزارت راه و شهرسازی تهیه شده که مفهوم این نظام نامه از نظر لغوی با نظم همراه است و نوشته ای است که نظم کار را مشخص می کند.

    وی با بیان اینکه تدوین این نظام نامه شایسته تقدیر است، اظهار کرد: اما به هر حال در سنوات گذشته ایراداتی در این شیوه نامه وجود داشته که در این دوره هم وجود دارد و امیدواریم که در سنوات بعدی به نحو مقتضی اصلاح شود.

    حذف تعارض منافع، از توفیقات انتخابات هشتم

    در همین حال رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: طبق روال معمول تقریبا از سه هفته قبل انتخابات هشتمین دوره هیئت مدیره های نظام مهندسی در استان ها استارت خورد و درنهایت با رعایت نظام نامه انتخاباتی و آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که در دسترس بود، ثبت نام کاندیداها در استان ها انجام شد.

    محمد مصطفوی در گفت‌وگو با «صما» با بیان اینکه ثبت نام در استان ها تا 25 تیرماه ادامه داشت، ادامه داد: هر آنچه که از سوی وزارت راه و شهرسازی در این انتخابات تکلیف شده بود، به انجام رسید.

    وی درخصوص تفاوت های این دوره از انتخابات با دوره های قبل بیان کرد: انتخابات دوره هشتم تفاوت چندانی با دوره های قبل ندارد و همان اعضایی که در دوره های قبل در هئیت مدیره ها شرکت کرده بودند، در این دوره هم حضور دارند و دوباره در دوره جدید شرکت کرده اند.

    مصطفوی با اشاره به محدودیت های این دوره از انتخابات سازمان نظام مهندسی بیان کرد: یکی از محدودیت ها این است که از حضور افراد دارای تعارض منافع که جزو کارکنان سایر نهادها هستند، در انتخابات هشتم جلوگیری شده و این توفیقی است که شامل حال انتخابات دوره هشتم شده است.

    عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور در همین حال اذعان داشت: این تصور که هیئت مدیره های منتخب باید پروانه های اشتغال خود را تحویل دهند و نمی توانند عملکرد مالی داشته باشند، باعث شد تا مهندسان کمرنگتر از دوره های گذشته در انتخابات دوره هشتم حضور داشته باشند.

    کاهش استقبال مهندسان جوان از شرکت در انتخابات هشتم

    در همین راستا عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد شایسته در بدنه هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی گفت: این تصور که قرار است وزارت راه و شهرسازی ملزم کرده تا افراد منتخب نباید از پروانه اشتغال خود استفاده کنند، باعث شد تا استقبال مهندسان به خصوص مهندسان جوان از ثبت نام در انتخابات هشتم کاهش یابد.

    غلامحسین الله دادی در گفت‌وگو با «صما» با بیان این مطلب ادامه داد: ممکن است این موضوع برای مهندسان باتجربه و دارای سن بالا اهمیتی نداشته باشد، اما برای مهندسان جوان با وجود رکود کاری، مشکل ساز است و از همین رو شواهد حاکی از آن است که به واسطه این موضوع استقبال مهندسان به خصوص در برخی از رشته ها کم شده است، با توجه به اینکه در رشته عمران تعداد مهندسان زیاد و در رشته های دیگر تعداد مهندسان کمتر است.

    کسی کار فی سبیل الله انجام نمی دهد

    وی تاکید کرد: رواج بحث عدم استفاده از پروانه اشتغال در بین مهندسان منتخب در هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی باعث شد تا در این دوره عموما با کمبود استقبال از سوی مهندسان روبه رو شویم. چرا که در شرایط موجود، حقیقتا کسی کار فی سبیل الله انجام نمی دهند و مهندسان تاکید داشتند که اگر قرار است پروانه اشتغال آنها ضبط شود، این موضوع باید به شکل دیگری جبران شود تا آنها هم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

    الله دادی در عین حال تدوین و ابلاغ نظام نامه انتخاباتی را اقدام صحیحی دانست و بیان کرد: حذف تعارض منافع بر اساس این نظام نامه انتخاباتی اقدام کاملا درستی است که در راستای ارتقای سلامت سازمان های نظام مهندسی صورت گرفته است.

    وی با تاکید بر اینکه افراد منتخب در انتخابات هیئت مدیره دوره هشتم باید ایثار و گذشت داشته باشند و وقت کافی برای رسیدگی به امور مهندسان و صنعت ساختمان صرف کنند، عنوان کرد: تاکنون هم به همین ترتیب بوده و طی دو دهه اخیر همه مهندسانی که در بدنه هیئت مدیره ها حضور یافته اند، به نیت خدمت رسانی به جامعه و مهندسان در هیئت مدیره ها حضور داشته اند.

    الله دادی خاطر نشان کرد: اما در دوره فعلی به دلیل اینکه شرایط سختتر شده، استقبال مهندسان از حضور در انتخابات هشتم هیئت مدیره کاهش یافته است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی