وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: موضوع حاشیه نشینی یکی از چالش های مهم مشهد به شمار می رود.

     

    به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، محمدرضا اخوان شامگاه پنجشنبه در ستاد بازآفرینی خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین مرتبه در کشور ردیف بودجه عمومی حاشیه شهر مشهد با مبلغ ۲۶۹ میلیارد تصویب شد و در کمتر از دو ماه ۶۵ پروژه را طراحی کردیم که ۵۹ مورد از آن شروع شده است. 
     
    وی افزود: در این خصوص از تمامی دستگاه‌های خدمات رسان بهره گرفتیم و قرار است این ردیف بودجه امسال و سال بعد نیز تداوم داشته باشد. 
     
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به مزیت‌ها و چالش‌های مشهد گفت: از نگاه برنامه آمایش دارای حاشیه شهر مشهد به عنوان چالش و مرقد مطهر امام هشتم(ع)، موقعیت ممتاز جغرافیایی و  ظرفیت بالای نهادهای غیر رسمی نمونه‌هایی از این مزیت‌های این شهر را شامل می‌شود.
     
    در ادامه جلسه رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۹ شهر در خراسان رضوی دارای بافت تاریخی مصوب است. 
     
    فرشته رحمانی‌پور افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی ۶ شهر در استان را شامل می‌شود، بافت‌های تاریخی در ۱۹ شهر و ۷۰ محله و بافت‌های فرسوده در ۳۰ شهر و ۱۱۹ محله خراسان رضوی وجود دارد. 
     
    وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر مشهدی در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند و در شهرستان‌های خراسان رضوی از حدود شش میلیون نفر جمعیت، یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی