وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    سرانجام بعد از انتقادات فراوان مسئولان متوجه شدند که یکی از معایب طرح ترافیک، خالی از سکنه شدن این محدوده از شد است.
     

    به گزارش تیترشهر: محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از احتمال جایگزینی ال‌آرتی (قطار برقی سبک شهری تندرو) خبر داد.


    وی گفت: همه می‌دانند بزرگترین مشکل تهران ترافیک است و همه هم البته راه حل آن را استفاده از حمل و نقل عمومی می‌دانند اما خیابان‌های چقدر ظرفیت دارند که بتوانیم حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم؟
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ببینید اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اتفاقا ظرفیت خیابان‌های تهران زیاد هم هست و این شهر در مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا خیابان‌ها بزرگراه‌های بسیار زیادی دارد، اشکال اصلی که در تهران وجود دارد این است که ماشین زیادی در شهر تردد می‌کند، اگر هم بر این موضوع غلبه نکنیم هرچقدر خیابان‌های تهران را گسترش دهیم نمی‌توانیم مسئله ترافیک را حل کنیم.
    وی خصوص راه حل ترافیک گفت: به لحاظ زیرساختی باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم، به لحاظ فرهنگی هم مردم را قانع کنیم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به لحاظ مقرراتی هم باید کاری کنیم که حمل و نقل شهری گران باشد، الان نکات جدی‌ای که در تهران با آن مواجه هستیم و باید حل شود پارکینگ خودرو است. مثلا الان یک مغازه‌داری صبح اول وقت خودروی خود را می‌گذارد جلوی مغازه‌اش، بعد مشتری‌هایی که می‌خواهند آنجا پارک کنند به جای دیگری می‌روند که پارک کنند، حتما باید کاری کنیم که کسی نتواند صبح تا شب ماشینش را جایی پارک کند چون آن جای پارک برای افرادی است که برای خرید مراجعه کرده‌اند. پس به طور کلی باید توسعه حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی و قیمت‌گذاری پارکینگ‌‌ها را دنبال کنیم.

    پورسیدآقایی در زندگی در محدوده طرح ترافیک یادآور شد: چون مردم احساس کردند که نمی‌توانند از خودرو خود استفاده کنند، در بقیه دنیا معمولا به جای محدودیت گذاشتن، مسئله را با قیمت گذاری مدیریت می‌کنند. با این مکانیزم افراد ترجیح می‌دهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند مگر اینکه کار واجبی داشته باشند.

    وی در خصوص استفاده از بی آر تی گفت: BRT سیاست درستی بوده و ما باید نواقصش را برطرف کنیم، البته باید در نظر گرفته شود هر خطی که برای «بی آر تی» بسته می‌شود اتوبوس بتواند در آن بیشتر از خودروهای شخصی جمعیت جابجا کند. به همین دلیل برخی از انتقادات وارد است، مثلا الان در اتوبان امام علی یک خط را بسته‌ایم و در آن هر 15 دقیقه یک اتوبوس رد می‌شود و این یعنی ظرفیت آن خط استفاده نمی‌شود. ولی راه حل این نیست که کلا این خطوط را جمع کنیم باید مسئله کمبود اتوبوس را حل کنیم و کاری کنیم جمعیت بیشتری در «بی آر تی» ها جابجا شوند.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد استفاده از ال آر تی نیز گفت:  اینها مدل‌های مختلف حمل و نقل ریلی هستند و ما متاسفانه در تهران فقط به سمت مترو رفتیم که گرانترین نوع حمل و نقل ریلی شهری است، در صورتی که LRT با یک سوم یا یک یک‌چهارم هزینه مترو ساخته شود. پس ما به خطوط ال‌آرتی هم توجه می‌کنیم و در جاهایی که نیاز باشد از آن استفاده می‌کنیم.

    وی در خصوص استفاده از ال آر تی در خیابان ولیعصر گفت: این را مشاور پروژه باید مطالعه کند. چون یک طرحی که وجود دارد این است که «بی آر تی» تجریش تا راه آهن به «ال آر تی» تبدیل شود که فضای فعلی را ۲ متر کاهش می‌دهد یعنی یک لاین به خطوط ماشین اضافه می‌شود. ولی در رابطه با مترو جهاد به تجریش هم مطالعاتی انجام شده است و باید هزینه‌ها و مشکلاتش بررسی شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی