وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    تخریب یا پرداخت جریمه؛ یکی از دو رای این روزهای کمیسیون های ماده 100 است که عمدتا گزینه دوم مورد بهتری است چرا که از این راه بخشی از درآمد شهرداری تامین می شود. اما راه حل چیست؟

    به گزارش تیتر شهر؛ گرچه این روزها شعار رسیدن به درآمد پایدار از سوی مسئولین داده می شود اما تا کنون خبری از لایحه درآمد پایدار در مجلس نیست و شهرداری ها همچنان با فروش شهر روزگار می گذرانند اما از آن جایی که اغلب ساخت و سازها تخلفاتی دارند این موارد در کمیسیون های ماده 100 به بحث و بررسی گذاشته می شود و غالبا دریافت جریمه مورد تصویب قرار می گیرد اما راه حل خروج از بروز تخلف و عدم  دریافت ما به ازای پول برای جبران تخلف چیست؟ آیا در این زمینه می توان نوک پیکان را کمیسیون های ماده 100 را قرار داد یا آنکه باید قوانین در این زمینه اصلاح شود. 
    در این زمینه یکی از پرونده های چالش برانگیز یا همان پالادیوم نمونه خرواری از رای های کمیسیون ماده 100 می تواند باشد که به نظر می رسد قانون باید اصلاح شود.
    پس از آغاز به کار مجتمع پالادیوم هم سیل تخلفات دست از سر این ساختمان برنداشت؛ به طوری که در آذر ماه سال گذشته شورای پنجم شهر تهران نسبت به ساخت پل هوایی پالادیوم که دو ساختمان شمالی و جنوبی را به هم وصل می کند و با هدف تجاری سازی ساختمان جنوبی احداث شده است، تذکر داد.
    این در حالی است که محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی بارها در رابطه به غصب معبر عمومی در زیر زمین واکنش نشان داد. 
    سازمان بازرسی شهرداری تهران هم در دی ماه سال گذشته به موضوع ورود کرد و در نهایت پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع شد.
    از آن جا که امکان برداشتن پل هوایی وجود دارد، درخواست شهرداری از کمیسیون ماده 100 رفع خلاف و حذف پل است اما این روزها کمیسیون ماده 100 به جریمه اکتفا کرده و این مورد که قلع و قمع است بعید به نظر می رسد که بدون دریافت جریمه خاتمه یابد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی