وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بر لزوم توجه بر کیفیت ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی در صنعت ساختمان تاکید کرد و گفت: رعایت مقررات ملی سبب ارتقای کیفیت و عمر مفید ساختمان ها می شود.

    به گزارش ایرنا مهدی جعفری روز شنبه در جلسه نشست مدیران مسکن و ساختمان اداره های کل راه و شهرسازی منطقه سه کشور در بیرجند افزود: بر اساس ماده 73 حقوق شهروندی، حق شهروندان است که از مسکن ایمن و متناسب به نیاز خود و خانواده هایشان بهره مند شوند.
    وی گفت: دولت بر اساس نیاز و با رعایت اولویت و امکانات زمینه محقق شدن این حق را فراهم می کند.
    وی به زلزله های پی در پی در کشور اشاره کرد و گفت: شهر بیرجند در محدوده چند گسل جنوبی باقران، بجد، شکراب و امیرآباد واقع شده است لذا کیفیت ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی به ویژه با توجه به زلزله های پی در پی اخیر در کشور خیلی مهم است.
    به گزارش ایرنا جعفری خراسان جنوبی را از استان های زلزله خیز کشور دانست و اظهار کرد: در دوره های 10 ساله زلزله های شدیدی در استان به وقوع پیوسته است که از جمله می توان به زلزله های طبس سال 57، زیرکوه 76 و زهان سال 86 اشاره کرد.
    وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی 31 هزار و 247 واحد مسکن مهر ساخته شده و عملیات ساختمانی آن به اتمام رسیده است، که 50 درصد مسکن مهر در مرکز استان بوده است.
    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: نظام مهندسی ساختمان سال 1384 از خراسان رضوی به استان منتقل و بعد از تشکیل نظام مهندسی استان تاکنون اقدامات خوبی در بحث طراحی و نظارت بر ساختمان داشته است.
    جعفری با بیان اینکه تعامل خوبی بین نظام مهندسی و راه و شهرسازی استان وجود دارد، عنوان کرد: همچنین بنیاد مسکن در روستاهای استان ساخت و سازهای خوبی دارد.
    وی عنوان کرد: بر اساس ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی و شهرسازی در طراحی، اجرا و نظارت تمامی ساختمان ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است لذا وظیفه ما سنگین است.
    وی اضافه کرد: در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان از سال 91 نسبت به تشکیل گروه نظارت عالیه ماده 35 اقدام کرده است.
    وی تاکید کرد: بازدید از ساختمان ها توسط گروه نظارت عالیه به صورت مرتب و سرزده انجام می شود، مشکلات هر پروژه مشخص و به ناظران اعلام می شود در صورت نیاز با ناظر جلسه و تا رفع نقص ساختمان های دارای اشکال پیگیری می شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: گروه های نظارت عالیه بر پروژه های شهرستان ها نیز نظارت دارند البته نظارت در شهرستان ها ضعیف تر است.
    وی با بیان اینکه مسئولیت راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن و مسکن ایمن خیلی سنگین است، گفت: 50 تا 60 درصد سرانه درآمد هر خانوار متوسط برای ساختمان هزینه می شود لذا اگر قرار باشد این سرمایه توسط زلزله از بین برود سخت است.
    وی اظهار کرد: بر اساس ماده 74 دولت با اتخاذ تدابیر و وضع مقررات لازم زمینه تامین و بهبود وضعیت مسکن متناسب با ویژگی های بومی و ارزش های فرهنگی، اجرای مقررات ملی ساختمان و طرح های بهینه سازی مصرف انرژی را فراهم می کند.
    وی بیان کرد: در کشور ما قوانین و مقررات برای اجرای صحیح و اصولی وجود دارد اما برخی ساخت و سازها توسط افراد غیر متخصص انجام می شود و این ناشی از عدم رعایت قوانین است.
    وی با تاکید بر اینکه نقش سیستم های نظارت باز هم باید پررنگ تر شود، عنوان کرد: چراکه زلزله کرمانشاه اگر قرار بود سازه های اصلی خسارت ببیند تلفات ما چندین برابر می شد.
    خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور و دارای 151 کیلومتر مربع ( حدود 10 درصد مساحت کشور) است اما جمعیت آن حدود 780 هزار نفر معادل یک درصد جمعیت کشور است، همچنین طول راه های این استان معادل 17 هزار کیلومتر است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی