وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: فرایند طرح جامع شهری از تهیه، توصیب و ابلاغ بیشتر از ۱۰ سال طول می‌کشد، حال با تغییر وضع موجود در استان‌ها، فعل و انفعالات شهر عوض بعد از این روند طولانی، تازه بعد از ابلاغ مغایرت‌ و تداخل‌ها در استان شروع می‌شود.

    محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، به صورت ریشه‌ای به مشکلات فاز ۲ خاوران پرداخت و اظهار کرد: به نظر بنده با توجه به دستور رئیس جمهو اگر موضوع با جدیت پیگیری شود، قابل حل شدن است و به نتیجه خواهد رسید، البته به شرطی که توسط مسئولین مربوطه وقت گذاشته شود.

    وی افزود: من نمی‌دانم چرا در زمان بخش شدن باسمنج فکر نکردند در آنجا حق و حقوق مکتسبه‌‌ای وجود دارد و این اتفاق مشکلات جدیدی ایجاد خواهد کرد؛ البته الان هم فکر نمی‌کنم موضوع غیر قابل حل باشد، چون هم آقای رئیسی، معاونان و وزیران در اینجا انصافا وقت گذاشتند، مثلا خود آقای وزیر تشریف آوردند و نقشه را نگاه کردند و واقعا مسئولین پیگیر هستند.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به اینکه موضوع در حال رسیدگی است، گفت: مدارک مورد نیاز را از شورای عالی راه و شهرسازی فرستادند و خوشبختانه در کمسیون ماده ۵ به استاندار مطرح شد و ایشان دستور دادند هر مدرکی خواستند سریعا ارسال کنید و ما هم از شورای عالی و شهرداری پیگیر هستیم که ناقصی مدارک را تکمیل و جلو ببریم و رئیس جهاد کشاورزی در آن جلسه بود و به استاندار گفتم هر نامه برای ما ارسال شود در این خصوص ما سریعا جوابش را خواهیم داد؛ الان شهردار منطقه ۹ تبریز آقای حسین زاده، مستقیما دنبال این موضوع هستند و خودشون تماس گرفتند تا موضوع را حل کنند.

    عزتی در ادامه ضمن اشاره به ریشه‌ی مسائلی مانند فاز ۲ خاوران اظهار کرد: بنده علاوه بر معاون شهرسازی شهرداری استان، رئیس کمسیون شهرسازی کلان‌شهرهای کشور نیز هستم، بخشی از مشکلات فاز ۲ خاوران ریشه‌ای است؛ ببینید ما یک وزرات راه و شهرسازی داریم با ۱۴۰۰ شهر، حالا شما فکر کنید ۱۰ درصد این شهرها موضوعی مثل فاز ۲ خاوران داشته باشند که خودش ۱۴۰ مسئله کلان در کشور می‌شود و چه کسی می‌تواند اینها را حل کند.

    وی افزود: در اینگونه مسائل مقصد تمامی طرح‌ها را مستقیما به وزرات راه و شهرسازی وصل کرده‌ایم، مثلا آذربایجان شرقی ۶۵ شهرداری دارد، که همه‌ی طرح‌های تفصیلی و جامع اینها به تهران ارسال می‌شود که تعداد کارشناسان در مقابل مسا‌ئل شهرها بسیار بالا است، خب چه کسی می‌تواند برای همه‌ی اینها وقت بگذارد و اصلا کی فرصت پیدا می‌شود و به دغدغه اصلی استان‌های با جمعیت بالا درست پرداخته شود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی