وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا با حضور شهردار تهران در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری رونمایی شد.

    به گزارش ایسنا، صبح امروز در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران مراسم بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمدمهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران، پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری و تعدادی از مسئولان سازمان فناوری و اطلاعات برگزار شد.

    در این مراسم کتاب «تهران از بالا» توسط قالیباف و تندگویان رونمایی شد و همچنین بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا انجام شد.

    پشمچی‌زاده در مورد بهره‌برداری از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا، گفت: آنچه امروز گزارش آن ارائه می‌شود امکاناتی است که مانند حلقه‌های یک زنجیره در طول سال‌های گذشته ایجاد شده است تا سنجش‌پذیری کارها افزایش پیدا کند و شرایط برای ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم شود.

    وی با اشاره به نقش سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی، نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا، تصریح کرد: پیش از این صدور پروانه به صورت جزیره‌ای اتفاق می‌افتاد ولی در حال حاضر ارتباط مکانی را در سطح شهر یکپارچه کرده‌ایم و از دستاوردهای این سامانه متفاوت شدن شرایط صدور پروانه نسبت به گذشته است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری ادامه داد: در صورت عملیاتی کردن نوع جدید صدور پروانه بخش عمده‌ای از کارها به دفاتر خدمات الکترونیک سپرده می‌شود و مداخلات زیادی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد به حداقل می‌رسد. همچنین این سامانه به مالکان امکان می‌دهد تا منابع را مدیریت کنند و تمرکز دریافت عوارض نیز متفاوت می‌شود. امیداریم با این سامانه بتوانیم شرایط بهتری را برای تصمیم‌گیری و مدیریت شهری فراهم کنیم.

    وی با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه، بیان کرد: اتفاق جدیدی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک تهران رخ داده است. ما در صدور گواهی‌ها در چند منطقه به اسناد تک برگی تکیه کرده‌ایم و به همکاری با سازمان ثبت استان پرداختیم و با این کار می‌توانیم مغایرت‌هایی که در صدور پایان کار وجود دارد را به حداقل برسانیم.

    به گزارش ایسنا، در این مراسم قائمی رییس مرکز فناوری و اطلاعات شهرداری تهران و همچنین امامی رییس اداره تولید اطلاعات مکانی به توضیحاتی در مورد سامانه و نقشه یک هزارم تهران پرداختند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی