وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    این روزها راه اندازی یک سوپر مارکت در تهران آنقدر سود دارد که به راحتی خرج 3 خانووار را می دهد، درست همان موضوعی که محمد سالاری به آن اشاره کرد و طعنه ای هم به سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران زده است.

    سازمان میوه و تره بار اندازه یک سوپر مارکت هم سود ندارد

    به گزارش تیترشهر: سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران از آن دست سازمان هایی است که کمتر در اخبار به آن پرداخته می شود. سازمانی گسترده که باید منبع درآمدزایی پایدار برای شهرداری تهران باشد اما آنچنان که محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران می گوید نسبت به وسعت خود سودی نصیب شهرداری نمی کند.

    از سازمان میوه و تره بار بیشتر اخباری در مورد نحوه عرضه میوه و سبزیجات، استفاده از کیسه به جای نایلون و عرضه میوه های ارزان قیمت به گوش می رسد و کمتر کسی به مدیریت این سازمان نقد وارد می کند که چرا سود حاصل از فعالیت آنها اینقدر کم است.

    این موضوع آنقدر حاد شد که حالا سالاری در نطقی که در صحن شورا داشته به آن پرداخته است.

    سالاری گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران که میدان مرکزی و ۳۰۰ بازار و میدان در سطح شهر در اختیار دارد، تنها سالانه ۳۰-۴۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند. در حالی که یک سوپر مارکت در یک محله می‌تواند چندین خانواده را از نظر مالی تامین کند. چطور سازمان میادین شهرداری تهران با این همه عرصه‌ای که در اختیار دارد نمی‌تواند با سرمایه گذاری در این عرصه‌ها در آمدزایی داشته باشد، در حالی که اگر این عرصه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، چندین هزار میلیارد تومان درآمدزایی ایجاد می‌شود.

    سوالی که سالاری مطرح کرد حالا تبدیل به سوال همه شهروندان تهرانی شده است. سازمانی با این وسعت چطور نمی تواند سوددهی لازم را داشته باشد؟

    البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که مطابق گفته های مدیران سازمان میوه و تره بار، این سازمان در گذشته گرفتار مافیا شده بود و بیشتر غرفه های آن به افرادی از یک قوم واگذار گردیده بود. حالا اما در طی مدت یک ساله گذشته این مشکل برطرف ده یا خیر، به طور قطع مشخص نیست.

    اما آنچه مسلم است اینکه در نحوه واگذاری غرفه ها و در مجموع عملکر سازمان میوه و تره بار تغییری در یکسال گذشته ایجاد نشده است و رئیس جدید نیز با همان فرمان روسای سابق پیش می رود.

    با این وجود بعد است که سازمان میوه و تره بار به این زودی ها به سوددهی مناسب برسد و باید تغییرات اساسی در آن لحاظ کرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی