وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    ساخت و سازهای شهری از جمله پر تنش ترین مواردی است که در مدیریت های شهری بدان پرداخته می شود و مسئله اینجاست که تخلفات ساختمانی آن قدر گسترده است که کمیسیونی برای آن در نظر گرفته شده است ولی آیا این کمیسیون ها جایگزینی نخواهد داشت؟

    به گزارش تیتر شهر؛ جریمه و یا قلع و قمع؛ آینده ساختمان هایی است که طی انجام تخلفات راهشان به کمیسیون های ماده 100 می خورد. تخلفاتی که عموما به جریمه ختم خواهد شد. اما آیا بنا نیست برای حرکت به سوی درآمد پایدار میزان این جریمه ها که عموما فروش شهر است از اعتبارات مالی خط بخورد و شهرداری روی دریافت آن حسابی باز نکند؟
    در این راستا به نظر می رسد مدیران شهری که این روزها درصدد کاهش دریافت جریمه از سوی تخلفات هستند نیاز است تا طرحی جایگزین ارائه و در دستور کار مجلسی ها قرار بگیرد. فعالیتی که شهردار تهران و یا شورای عالی استان ها طی لایحه ای می توانند به دولت و یا مجلس ارائه کنند.
     در این راستا زهرا نژاد بهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: کمیسیون های ماده 100 درصدد مقابله با تخلفات و ابزاری برای رفع تخلف هستند.
    وی افزود:  اینکه تخلف به جریمه مبدل می گردد ایراد دارد و ناخودآگاه در مسیر قرار می گیرد ولی این نگاه و رویکرد به نگاهی که مدیریت شهری اتخاذ می کند ارتباط دارد.
    نژا بهرام تصریح کرد:  اگر راهبرد مدیریت شهری و درآمد از این مسیر باشد ایراد دارد اما وقتی ناخودآگاه در این مسیر می آید، نمی توان نسخه دیگری برایش در نظر گرفت.
    این عضو شورای شهر در پاسخ به تیتر شهر در رابطه به ارسال لایحه ای به دولت و یا مجلس بیان کرد: آقای نجفی طرحی به دولت در این خصوص داده اند که نیاز به بازنگری دارد زیرا آقای نجفی به عنوان یک عضو از هیئت دولت این طرح را داده بولی ما نظراتی داشتیم. قرار شد مجددا این طرح به شورا بیاید و ما مورد بررسی قرار بدهیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی