وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    سیستم قضایی منافع عمومی را نادیده می گیرد/ لزوم تشکیل کمپین برای دفاع از خانه تاریخی

    تخریب خانه حسام لشگر  تنها بخش کوچکی از سرنوشت تلخ خانه های تاریخی ای است که نه تنها در تهران قانونی یا غیر قانونی رغم می خورد اما زمانی این سرنوشت گزنده می شود که تخریب تنها آثار باقی مانده از هویت تاریخی و معماری یک شهر با حکم قضایی انجام شود.
    به گزارش تیتر شهر: حمایت مسئولان و تصمیم گیران حوزه شهری و میراث فرهنگی برای جلوگیری از تخریب خانه ها و بناهای تاریخی انتظاری است که شهروندان و فعالان حوزه میراث فرهنگی دارند.
    رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران  با اشاره به نقش شورا درباره خانه حسام لشگر به تیتر شهر گفت: شورا در ارتباط با مواری نظیر خانه حسام لشگر که متولی آن قوه قضاییه است می تواند تذکر دهد و افکار عمومی را با خود همراه کند .
    محمد جواد حق شناس ادامه داد: شورای شهر تهران در زمینه خانه حسام لشگر پیگیری های مکرری داشته است که منجر به تذکر علنی در صحن شورا شد و به صراحت اعلام کرده ایم که نگران رفتارهای سیستم قضایی هستیم.
    به اعتقاد این عضو شورای شهر تهران؛ متاسفانه وقتی رویارویی منافع عمومی ومنافع شخصی صورت می گیرد، سیستم قضایی منافع عمومی را در نظر نمی گیرد.
    وی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی شهر تهران بیان کرد: باید منافع عمومی که همان هویت شهر است توسط دستگاه قضایی محترم شمرده شود. به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که یک خانه تاریخی توسط مالک شخصی با انگیزه مال اندوزی به یک پاساژ تبدیل شود که هیچ میانه ای با هویت و بافت آن منطقه ندارد.
    حق شناس تاکید کرد:متاسفانه میراث فرهنگی آنطور که باید به وظیفه خود عمل نمی کند و شورا در این زمینه ابزار قانونی برای مبارزه تصمیمات قضایی را ندارد.

    وی با ابزار تشکر از پیگیری رسانه تیتر شهر گفت:رسانه ها و انجمن های مردم نهاد نقش زیادی در جلوگیری در تخریب مکان های اینگونه دارند تشکیل زنجیره های انسانی وکمپین هایی که با همت مردم و رسانه ها شکل می گیرد؛ می تواند جلوی اقدامات اینگونه را بگیرد زیرا این اتفاقات تاریخ شهر ما زیر سوال می برد.حق شناس افزود:کمیسیون فرهنگی آمادگی دارد،با حضور در کنار رسانه ها و محل خانه حسام لشکر اعتراض خود را تخریب هویت شهر اعلام کند

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی