وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار توسعهٔ متوازن و پایدار توجه به جایگاه انسان در جامعه و شهروند محوری است که باید در رأس همه طرح و برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

    به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، «مسعود حق لطفی» با تأکید بر ضرورت تمرکز رویکرد توسعه بر موضوع توسعه مبتنی بر حمل‌ و نقل(TOD) اظهار کرد: هم‌اکنون این موضوع و بحث شهرسازی ریل پایه از اولویت‌های اساسی وزارتخانه است که ما نیز در استان به‌طورجدی آن را پیگیری می‌کنیم.

    وی افزود: تلاش ما این است که سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت و وزارتخانه متبوع را در نظر گرفته و با توجه به ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای استان برش‌های استانی آن‌ها را جهت اجرایی شدن تهیه و تدوین کنیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به موضوع پاسداشت حقوق شهروندی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار توسعهٔ متوازن و پایدار توجه به جایگاه انسان در جامعه و شهروند محوری است که باید در رأس همه طرح و برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

    وی بابیان این‌که هم‌اکنون همه دستگاه‌های مرتبط و متولی برای اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل(TOD) همراه و یکدل هستند، خاطرنشان کرد: تحقق و اجرای این موضوع را به شکل جدی و مستمر پیگیری خواهیم کرد تا به یاری خدا بتوانیم از این طریق بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های استان را دوباره مورد بکار بگیریم.

    حق لطفی یادآور شد: باوجود همه شتاب و اصراری که برای عملی شدن این طرح وجود دارد؛ قطعاً در مسیر طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا از نقطه نظرات و تجربیات متخصصان، کارشناسان، صاحب‌نظران هم‌چنین نمونه‌های مشابه اجراشده استفاده خواهیم کرد.

     

    کارشناس موضوعات مرتبط با شهرسازی ریل پایه گفت: TOD هوشمندانه ترین و موثرترین گونه تعامل معماری، شهرسازی و حمل و نقل شناخته می شود.

    به گزارش خبرنگار مهر؛ حمید سیادت موسوی روز چهارشنبه در کارگروه TOD  استان قزویناظهار کرد: توسعه مبتنی بر حمل و نقل یعنی چیدمان هوشمندانه و خلاقانه کاربری ها بر اساس نیازهای محلی، منطقه و فرامنطقه ای.

    وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مزیت های ادغام وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با وجود برخی اشکالات؛ دیدن و در نظر گرفتن موضوعات شهرسازی و حمل و نقلی به صورت همزمان است.

    سیادت موسوی تاکید کرد: مدتهاست که در کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که احداث جاده های گوناگون، تقاطع های غیرهمسطح، خیابانهای چند طبقه، پل ها و اقداماتی از این دست به هیچ وجه راهکار مناسبی برای توسعه متوازن و پایدار نبوده و خودرو محوری در تقابل کامل با انسان محوری و توسعه مبتنی بر حمل و نقل است.

    این کارشناس موضوعات مرتبط با شهرسازی ریل پایه اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد TOD به عنوان رویکرد غالب توسعه کشوری به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسیده و بر همین اساس چند شهر به عنوان نقاط شروع این طرح انتخاب شده اند که یکی از مهمترین آنها قزوین است.

    سیادت موسوی گفت: نزدیکی به پایتخت، ظرفیت های متنوع فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، حمل و نقلی و قرار گرفتن در محل چهارراه عبوری بین المللی قزوین را درجایگاه ویژه ای قرار داده است.

    وی افزود: برای اجرای طرح TOD در قزوین در مرحله اول باید یک استراتژیک پلان پیش بینی شود که هم نیازهای محلی و هم ضرورتهای منطقه ای در آن لحاظ شود.

    سیادت موسوی تاکید کرد: تا امروز فقط به شهرهای مرکزی توجه داشتیم ولی در حال حاضر نگاهها از محلی به منطقه ای، توسعه یافته است.

    این مدرس موضوعات حمل و نقلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه ریلی سریع السیر کشوری در وزارت راه و شهرسازی در دست برنامه ریزی و اجراست یادآور شد: در این سیستم کل کشور به هم وصل شده و سطوح شبکه ای منطقه ای و درون شهری نیز به آن متصل خواهد شد که در پی آن شاهد یکپارچگی حمل و نقل سراسری خواهیم بود.

    سیادت موسوی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اتصالات خوبی بین شهرها داشته باشیم شاهد کاهش چشمگیر میزان مهاجرت و در پی آن رشد و توسعه متوازن شهرهای بزرگ و کوچک خواهیم بود.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی