وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت شهر جدید خلیج فارس در استراتژیک‌ترین منطقه کشور با ۲۰ هزار هکتار مساحت در شمال تنگه هرمز در دستور کار است که هم اکنون در حال اخذ مجوزهای آن هستیم.

    به گزارش ایسنا، علیرضا جعفری در نشست خبری اظهار کرد: شهر جدید «خلیج فارس» به عنوان یک شهر بین‌المللی با کارکرد جهانی در بندرعباس جانمایی شده است. بالغ بر ۲۰ هزار هکتار زمین برای ساخت این شهر به منظور معرفی ظرفیتهای گردشگری، سبک معماری کشور و همچنین معرفی تنگه هرمز اختصاص می‌یابد که انشاءالله به عنوان پرچم افتخار نخبگان و جوانان ایرانی اجرا خواهد شد.

    وی افزود: استاندارد جمعیت در شهر جدید خلیج فارس ۳۰ نفر در هکتار است که استانداردهای زندگی را دارا خواهد بود. هم اکنون در حال اخذ مجوزهای این شهر هستیم.

    اجرای ۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید گفت: ساخت ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید برنامه ریزی شده که  تعداد ۱۷۷ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید داریم. تا کنون ۱۲۰ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده است. یکی از ظرفیتهایی که ایجاد کردیم ساخت شهرکهای خصوصی در اراضی با مساحت بیش از ۱۰ هکتار است که تا کنون ۳۵ تقاضا برای شهرک خصوصی ثبت شده است.

    جعفری تاکید کرد:  بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید داشتیم که ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط بودند باید به همین تعداد برنامه‌ریزی می‌کردیم. در دو گام اول بیش از ۲۰۰ هزار واحد را آغاز کردیم که ۱۲۰ هزار واحد فعال است که برای پاسخگویی به ۱۷۷ هزار متقاضی واقعی اجرا می‌شود.

     

    وی ادامه داد: در شش شهر جدید درخواست و تقاضای مازاد بر ظرفیت برای طرح نهضت ملی مسکن داشتیم که عبارتند از پرند، صدرا، بهارستان، گلبهار، سهند و فولادشهر. بیشترین تقاضا را در استان تهران داشتیم که لازمه اش تعیین تکلیف اراضی بود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: بالغ بر ۱۸ هزار هکتار اراضی مورد نیاز برای ساخت ۶۰۰ هزار مسکن است که حدود ۱۰ هزار هکتار را تامین کرده‌ایم و الان در حال تولید مسکن و تامین سرانه‌های زیربنایی و روبنایی هستیم.

    کسری ۷۰۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

    جعفری تصریح کرد: بالغ بر ۷۰۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کسری وجود دارد که در دستور کار شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی است تا انشاءالله بتوانیم متقاضیان را تعیین تکلیف کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمرانی شهرهای جدید با بیان اینکه در پایان سال جاری برای کسری واحدهای مسکونی تامین زمین انجام می شود گفت: تا پایان دولت به تکلیف خود در طرح نهضت ملی مسکن عمل می‌کنیم.

    به گفته جعفری بالغ بر ۲۷ شهرک در نوار ساحلی کشور مبتنی بر اقتصاد دریاپایه در دستور کار است که قرار است به ۲۷ استان که به دریا دسترسی ندارند اختصاص می‌یابد تا فرصت استفاده از ظرفیتهای دریا برای استانهای فلات مرکزی ایران فراهم شود.

    وی اظهار کرد: امروز در ۷۷ نقطه ظرفیت سکونتگاهی در کشور ایجاد کرده‌ایم که در افق حداکثری آن حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد. احداث شهرها در این ۷۷ نقطه مبتنی بر آینده پژوهی، فناوری و هوشمندسازی خواهد بود.

    جعفری با بیان اینکه برای ساخت شهرکهای خصوصی برنامه‌ریزی کرده ایم گفت: اراضی خارج از حریم شهرها که حداقل ۱۰ هکتار مساحت داشته باشند متقاضیان می توانند نسبت به تاسیس شهرک اقدام کنند که امروز بالغ بر ۳۵ پرونده درخواست تاسیس شهرک خصوصی داریم. این موضوع هم ظرفیت اقتصاد مردمی ایجاد می کند و هم اراضی بلاتکلیف می تواند ساماندهی شود و در چرخه توسعه و آبادانی کشور قرار گیرد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی