وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    طراحی و معماری پروژه ویلای خطی بر اساس موقعیت و توپوگرافی سایت و دغدغه‌های زیست‌محیطی شکل گرفته است.

    سرویس معماری هنرآنلاین: ویلای خطی، ساختمانی مینیمال از ترکیب آهن، آجر و چوب پاسخی به سه سوال اساسی یعنی نیازهای ساکنین، موقعیت قرارگیری پروژه و دغدغه های زیست محیطی است.

    طراحی و معماری این پروژه در شهر طالقان توسط  آرتور امید آذری و جعفر لطف‌الهی بر روی یک تپه انجام‌شده است. معماری پروژه بر اساس موقعیت و توپوگرافی سایت و دغدغه‌های زیست‌محیطی شکل گرفته است.

    استراتژی طراحی پروژه بیرون کشیدن یک مکعب از هندسه یکپارچه ویلا برای خلق حیاط مرکزی و الحاق پنجره های خطی از جنس آجر و چوب برای نما در نظر گرفته شده است. حیاط مرکزی به عنوان فضای واسط بین شرق و غرب ویلا عمل می‌کند و با عملکردی شگفت‌انگیز عبور نور طبیعی به داخل ویلا را ممکن می‌سازد.  در حالی‌که حیاط مرکزی اجازه ورود نور طبیعی را به داخل می‌دهد باعث ایجاد ارتباط بصری بین فضاهای داخلی نیز می‌شود. این فضا، فضایی واسطه‌ای بین لبه بیرونی و داخلی برای کنترل نوسانات شدید آب و هوایی در زمستان و تابستان است.

    در طراحی این پروژه  به‌منظور حفظ دغدغه‌های زیست‌محیطی و تسلط بر چشم‌اندازهای طبیعی منطقه، بخش اعظمی از نمای پروژه به‌صورت شفاف و پنجره‌های گسترده در نظر گرفته شد که باعث زیبایی و انسجام در این بنا شده است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی