وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح مرکز شهر اندیشه تدوین شده و هم اکنون در کمیسیون ماده ۵ قرار دارد که در صورت تصویب نقش تأثیرگذاری هم به لحاظ زیبایی بصری و هم به لحاظ کسب درآمدهای شهری خواهد داشت.

    تهران| طرح مرکز شهر اندیشه در انتظار تصویب در کمیسیون ماده 5 است

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حبیب‌الله طاهرخانی شب گذشته در مراسم افتتاح پروژه مسجد بقیه‌الله شهر جدید اندیشه، با اشاره به عدم تناسب زیرساخت‌های شهری در شهرستان‌های غرب استان تهران با جمعیت روزافزون آن اظهار داشت: شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد به واسطه مهاجرپذیری در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت بالایی روبه‌رو بوده‌اند که توسعه و آبادانی آن‌ها مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل است.

    وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی همواره بهبود شرایط شهرهای جدید در مسیر توسعه به ویژه توسعه ریلی است که با جدیت و همراهی که در مجموعه استانداری تهران وجود دارد امیدواریم به زودی شاهد تحقق این امر در شهرستان‌های استان تهران به ویژه در شهریار، قدس و ملارد باشیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های محیط زیستی در شهر اندیشه افزود:‌ هدف شرکت عمران درآمدزایی نیست، بلکه به دنبال این است که بر مبنای نیاز شهرها اقدامات لازم را انجام دهد و اگر در این رابطه سخت‌گیری‌هایی وجود دارد به این خاطر است که تلاش دارد امورات بر مبنای قانون حرکت کرده و توسعه شهری براساس ضوابط و شرایط قانونی آن محقق شود.

    طاهرخانی در ادامه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح مرکز شهر اندیشه تدوین شده و هم اکنون در کمیسیون ماده 5 قرار دارد که در صورت تصویب نقش تأثیرگذاری هم به لحاظ زیبایی بصری و هم به لحاظ کسب درآمدهای شهری خواهد داشت و به نوعی پایان کار مأموریت شرکت عمران و آغازی بر فعالیت شهرداری‌ است.

    وی همچنین ادامه داد: توسعه شهری مهم‌ترین مأموریت شرکت عمران در شهرهای جدید است که اگر دارای مدیریتی واحد باشد به طور قطع اقدامات براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش خواهد رفت و در صورت فراهم شدن شرایط قانونی، شهر تحویل شهرداری خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر روحیه تعاملی بر مبنای قانون وجود داشته باشد به طور حتم در شهر اندیشه فرزند خلفی همچون بازار ایرانی- اسلامی به شکلی مطلوب رشد و توسعه پیدا خواهد کرد و همچون نگینی زیبا بر انگشتری شهرهای شهرستان‌های غرب تهران خواهد درخشید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی