وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    استاندار گیلان با انتقاد از رویه شهرسازی در روستاها افزود: برای زندگی بهتر در روستا اولویت آسفالت سازی نیست بلکه تأکید بر ساخت‌وساز با رویکرد و ظاهر سنتی در روستا ملاک است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مصطفی سالاری امروز در کمیته تخصصی مسکن روستایی در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: در ساخت مسکن‌های حمایتی روستایی باید الگوی ساخت‌وسازها سنتی باشد.

    وی با انتقاد از رویه شهرسازی در روستاها افزود: برای زندگی بهتر در روستا اولویت آسفالت سازی نیست بلکه تأکید بر ساخت‌وساز با رویکرد و ظاهر سنتی در روستا ملاک است.

    استاندار گیلان گفت: باید طرح‌های ساخت‌وساز روستایی در گیلان با معماری جدید انجام شود اما تنها فرق ساخت‌وسازها ایجاد ظاهری سنتی و متناسب با بوم گردی در روستاها است.

    سالاری با بیان اینکه ساخت‌وساز سنتی و حتی چوبی از استحکام بالایی برخوردارند افزود: در بازنگری زلزله سال 69 مسکن‌هایی که با مصالح چوبی ساخته‌شده بودند سالم مانند و حداقل آسیب بر آن‌ها وارد شد.

    وی با تأکید بر اینکه در ساخت مسکن بوم گردی در روستاها نباید تأکید بر مصالحی ثابت را داشت گفت: در گذشته آهن کشف نشده بود و یا حتی سازه‌های مقاومی وجود نداشت اما اکنون می‌توان در سازه‌های پنهان از مصالح مقاومی استفاده کرد.

    استاندار گفت: مسکن‌هایی که قرار هست به بوم گردی تبدیل شوند ابتدا باید بررسی و سپس به متراژ آن‌ها برای بوم گردی اضافه شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۷

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی