به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علی اشرف نیا صبح امروز در جلسه کمیسیون عمران و شهرسازی در خصوص بررسی عملکرد شهرداری منطقه پنج با تاکید بر نیاز به پیگیری ساخت سد بارنج برای مهار آبهای مهرانه رود، اظهار کرد: پیگیری برای ساخت سدی در بارنج باغید صورت بگیرد و تا زمانیکه در بالا دست مهرانه رود سد ایجاد نکنیم به خصوص در زمان بارندگی منطقه عبور مهرانه رود هم محل آلایندگی میشود و هم از نظر زیبایی برای این منطقه مشکل ایجاد میکند.
وی ادامه داد: بهترین پروژه شهر فدا شده و آن سد از بین رفت، اگر میخواهیم مشکل مهرانه رود و انتقال آب و نیار به آرپا دره سی حل شود ایجاد یک سد برای جمع آوری آب های بالا دست هم از آلودگی میکاهد و هم باعث تلطیف آب و هوا تبریز میشود و هم بهترین محل برای جنگل کاری میتواند باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه به محض بارندگی نتیجه هرکاری که برای آب های سطحی میشود صفر است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مهرانه رود در تمام طول سال پرآب باشد باید این مساله را به صحن علنی شورا بیاوریم.
وی درباره اتوبان و طرح های لازم برای آن نیز عنوان کرد: خواستهایم برای این اتوبان شیفت به دامنه اراضی به میزان ششصد هکتار صورت بگیرد تا شهرداری از نظر احداث هزینه تملک نداشته باشد اینکه طرح جامعی که به تهران رفته و شورای شهر آن را ندیده است درست نیست، گفتهام چیزی که شهرداری تایید کرده باشد اما شورا با آن مخالفت کند باید به صحن شورا برگردد و موافقت شورا گرفته شود.
اشرف نیا تاکید کرد: طرح جامعه هادی، تفضیلی در صحن شورا مورد بررسی قرار میگیرد و اگر خواست شهرداری در خصوص اتوبان اجرا نشود باید به شورا برگردد و برای دفاع از نظرمان در کمیسیون مربوطه نیز حاضر میشویم اینکه امروز طرح تفصیلی توسعه تبریز دیده شده توسط سه نفر در یک اتاق بنشیند و خط بکشند و اینگونه تایید شود را ما نمیگذاریم چه وزیر راه و چه وزیر کشور امضا کند مگر اینکه شورا را قانع کنند که به نفع شهر تبریز است.
در ادامه فریدون بابایی اقدم با اشاره به نقشه جامع تبریز از این موضوع انتقاد کرد و بیان کرد: شش هزار هکتار از شرق تبریز چهار هزار هکتار از سمت غرب و مناطق دیگر در این نقشه حذف شده است و به ما گفتند این نقشه را امضا و تایید کردند؛ بارها در شورای چهارم به این مساله اعتراض کردم اما در کارگروه شهرسازی استان ها تصویب شد.
وی با اشاره به خدمات شهردار منطقه پنج در طی سالهای گذشته نیز تاکید کرد: در سالهای گذشته منطقه ای بود که چهار شهردار عوض کرده و ثبات مدیریتی نداشته است اما منطقه پنج جز شهرداری های باثبات بوده و امیدواریم این ثبات در بقیه مناطق نیز باشد، ساخت مجتمع تجاری ورفاهی لاله پارک جز پروژه های کلان و اولین و آخرین پروژه واقعی سرمایه گذاری بود که توسط شهرداری منطقه پنج صورت گرفت.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز درخواست رسیدگی به برخی مجتمع های مسکونی را نیز مطرح کرد و گفت: محوطه این مجتمع ها نیاز به رسیدگی و آسفالت و غیره دارد و قدم های مهمی در این خصوص باید برداشته شود؛ همچنین شهروندان منطقه درخواست چمن کاری حریم فضای سبز پاسداران را داشته اند و امیدواریم علی رغم محدودیت چمن کاری قسمتی از این محل هم چمن کاری شود.