وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    دانشگاه کردستان

    رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با اشاره به وعده‌های داده شده گفت: در آینده مجوز مقطع دکتری معماری و شهرسازی به دانشگاه کردستان داده می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کیومرث ایراندوست ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان درباره برپایی این نمایشگاه در دانشگاه اظهار داشت: نمایشگاه علوم و فناوری ایران به مدت یک هفته از 22 مهر ماه تا 28 مهر ماه در محل دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با همکاری موزه ملی علوم و فناوری کشور برگزار می‌شود.

    وی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه و موزه ملی علوم و فناوری ایران، نمایش دادن پیشینه اقلام علمی و فناوری کشور و برای ایجاد تغییر و تحول در این حوزه و برای دانشجویان مقاطع مختلف جذاب خواهد بود که در زمینه‌های مختلفی مانند فیزیک و شیمی برگزار می‌شود.

    رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه «پیوند دادن دانشگاه و اجتماع با همدیگر» تا با زبان ساده‌تر این مطالب به همشهریان ارائه شود و دانش‌آموزان با چیزهای علمی بیشتر آشنا شوند.

    وی ادامه داد: این موزه‌ها از حدود نیم قرن گذشته و با آگاهی بر این نکته که رسوخ تفکر علمی در بین اقشار مختلف جامعه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه همه جانبه باشد، از موزه‌های سنتی علم سر برآوردند و امروزه موزه‌های علم و فناوری را موسسات معتبری می‌دانند که تنها با دانشگاه‌ها قابل مقایسه‌اند.

    ایراندوست افزود: یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه موزه ملی علوم و فناوری ایران «ایجاد فضای فعال و آگاهی‌بخش» برای تمام گروه‌های سنی به منظور آشنایی هر چه بیشتر با میراث علمی، فرهنگی و فناوری و خدمات علمی و فنی دانشمندان و فرهیختگان ایران به جامعه بشری است.

    وی اظهار کرد: تثبیت جایگاه موزه به‌عنوان یکی از مراکز اصلی ترویج علم در استان و منطقه با رویکرد توسعه عدالت آموزشی از طریق برپایی نمایشگاه‌های سیار، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های علمی برای سنین مختلف، تألیف، ترجمه، جذب و چاپ کتاب‌های علمی است.

    457 دانشجو در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند

    رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف موزه تاریخ طبیعی به عنوان جاذبه‌های گردشگری تأثیرات مهمی دارند و اثرات زیادی در جایگاه علمی دارد، گفت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در سال 92 تاسیس شد و با رشته‌های معماری و مهندسی شهرسازی فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج رشته‌های دیگر اضافه و در آینده رشته‌های صنایع‌دستی نیز به آن اضافه می‌شود.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 457 دانشجو در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: اعتقاد داریم که استان کردستان و به ویژه شهر سنندج یکی از پتانسیل‌های اصلی مسئله هنر و فرهنگ است.

    رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با اشاره به وعده‌های داده شده خاطر نشان کرد: در آینده مجوز مقطع دکتری معماری و شهرسازی به دانشگاه کردستان داده شود تا علاوه بر وظایف آموزشی و پژوهشی که دانشکده دارد می‌خواهیم نقش فرهنگ و هنر را در استان کردستان ایفا کنیم.

    وی گفت: اعتقاد ما بر این است که ظرفیت و توانایی شهر سنندج بسیار فراتر از چیزی است که ما در زمینه فرهنگ و هنر آن می‌بینیم چراکه در زمینه‌های مختلف همچون موسیقی، مجسمه‌سازی، هنرهای نمایشی، هنرهای بصری و نقاشی ظرفیت‌های فراوانی دارد.

    برپایی نمایشگاه خطاطی در دانشگاه کردستان

    ایراندوست از برپایی نمایشگاه خطاطی با حضور خطاطان برجسته استان در آبان ماه امسال در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان خبر داد و افزود: متأسفانه در این سال‌های اخیر فقط درگیر مسائل زیرساختی در استان بوده‌ایم و هدفمان این است که با نهادهای مرتبط انرژی خود را در راستای هم‌افزایی بیشتر قرار دهیم.

    وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته 7 طرح پژوهشی قرارداد بسته شده و این طرح‌ها در مورد مواردی بوده که دغدغه خود ما بوده  و ساماندهی تپه‌های شهر سنندج از نظر برنامه‌ریزی، طراحی و معماری شهری یکی از این پروژه‌هاست که روی آن کار می‌شود.

    رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان به طرح پژوهشی مکان‌یابی شهر جدید سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از طرح‌های پژوهشی که به شورای ترافیک استان ارائه شده اجرای پیاده‌راه فردوسی سنندج بود و بر این این طرح پژوهشی به جای اینکه خودرومحور باشد باید انسان‌محور و در همه حوزه‌های شهری حقوق شهروندی حفظ شود.

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۸

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی