وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۷۰ درصد مسکن مهر شهر پردیس باقیمانده و در دادگاه است، گفت: وزارت راه برنامه تشویقی بلندمدت کردن زمان اجاره را برای کنترل این بخش در دستور کار دارد.

    مشاور آخوندی: مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین عبده‌تبری در برنامه مناظره شبکه یک با رد ادعای برخی کارشناسان مسکن مبنی بر این‌که دولت در بخش مسکن کاری انجام نداده است، اظهار کرد: این‌که گفته می‌شود وزارت راه بازار را پیش‌‌بینی نکرده را قبول نداریم. وزارت راه در این بخش کار کرده است.

    وی با بیان این‌که  95 درصد مسکن در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: حدود 450 هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این تعداد تاکنون حدود 50 هزار نفر برای واحدهای کوچک متراژ وام  80 تا 160 میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که دولت کنونی تلاش کرده است صندوق مسکن را فعال کند که قبل از این دولت فعال نبوده است، یادآور شد: دولت قبل این تئوری را داشت که به خریدار وام ندهیم، کاری که باعث شد نقدینگی به سمت واحدهای خالی برود.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و 350 واحد را به اتمام رسانده است، گفت: فقط مسکن مهر پردیس باقیماند که 70 درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه است.

    عبده‌تبریزی با اشاره به برنامه دولت برای اخذ مالیات در بخش زمین، اظهار کرد: انتظار این است که در بخش اجاره یک کار فوری انجام شود که این هم به معنای بر هم زدن بازار نیست. در این راستا وزارت راه برنامه تشویقی بلندمدت کردن زمان اجاره را برای کنترل این بخش در دستور کار دارد.

    وی با بیان این‌که در بحث عرضه زمین محدودیت داریم، افزود: آیا توصیه می‌کنیم در تهران افراد بیشتری بیایند؛ طرح مسکن مهر شرایطی را به وجود آورد تا مردم از روستاها به شهر  بیایند. این طرح مناسبات جمعیتی را بر هم زد، افرادی 45 هزار تومان را گرفتند و چوپانی را رها کرده و آمدند در شهر ساکن شدند.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی یک روز پس از آن که اعلام کرد مسکن مهر باعث شد چوپان ها کار خود را ول کرده و به شهر بیایند از این اظهارات خود با طعم اتهام زنی عذرخواهی کرد.

    عذرخواهی مشاور آخوندی از چوپان‎ها با طعم اتهام‌‎زنی

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین عبده‌تبریزی طی یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

    « در برنامه‌ روبرو در روز جمعه 1397/04/22، بحث پیرامون سیاست‌ها در بخش مسکن بود. یکی از منتقدان اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی در پنج سال گذشته هیچ کاری نکرده. بنده توضیح دادم که اگر منظور ایشان از کار اقدام اجرایی مثل مسکن مهر است و اجرای پروژه را در نظر دارند، وظیفه‌ دولت به‌ویژه در بخش مسکن، کارفرمایی در این بخش نیست.

    به‌علاوه، اقدامات انجام‌شده را توضیح دادم و از جمله گفتم که به‌رغم بی‌اعتقادی به مسکن مهر، دولت یازدهم و دوازدهم در تنگنای مالی جاری تا امروز 1.3 میلیون واحد را ساخته و یک میلیون واحد را تحویل داده و 300 هزار واحد کامل شده منتظر آب و برق است.

    در توضیح این‌که چرا وزارت راه و شهرسازی مخالف مسکن مهر است، نقل قولی از یکی از استانداران آوردم که چند سال قبل به بنده گفته بود، در آن استان چوپان‌ها به شهر آمده و مسکن مهر و یارانه‌ نقدی گرفتند. با این نقل قول می‌خواستم توضیح دهم مسکن مهر به ساختارهای اجتماعی و تولید در کشور نیز صدمه زده است.

    خبرنگار محترم تسنیم که در برنامه حضور داشتند، خبر کوتاهی از برنامه‌ روبرو مخابره کردند و در آن از قول بنده کوتاه نوشتند که «مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند.» اکنون چند سایت این جمله را ذکر کرده و از آن به عنوان «توهین وقیحانه‌» اینجانب یاد کرده‌اند.

    روشن است که هیچ توهینی در کار نبوده و دوستان آن سایت‌ها دارند وظیفه‌ تخریب خود را انجام می‌دهند. به هر حال، با این یادداشت بنده مراتب احترام و تشکر خود را از خدمات همه‌ اقشار و از جمله قشر مورد اشاره اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت دارم که دست‌اندرکاران آن سایت‌ها را که مصداق «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» می‌باشند و می‌کوشند تخم کینه و بدبینی بین مردم بکارند، به راه راست و صلاح این کشور هدایت کند.»

    توضیح تسنیم: مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخشی از برنامه دیروز مناظره در واکنش به اظهارات کارشناس مسکن درباره طرح مسکن مهر، گفت: « من از مجموعه وزارت راه و شهرسازی سخن  می‌گویم...  مسکن مهر امکاناتی را ایجاد کرد برای عده‌ای در شهرها، مردم از روستاها به شهر آمدند. مسکن مهر فقط صدمه‌اش این نبود که یک برنامه دولتی بود. بلکه مناسبات مربوط به جمعیت را بر هم زد. 45 هزار تومان یارانه را گرفت آمد در مسکن مهر نشست، کارش را هم ول کرد، چوپان بود. در سمنان نمونه‌هایش را برای من بارها گفته اند که مناسبات کاری را بر هم زد.»

    از سوی دیگر باید به این‌ نکته اشاره شود که آقای عبده‌تبریزی محترم چند ساعت پس از سخنانش در برنامه مناظره بابت انتشار اظهارتش با تیتر "مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند"از تسنیم تشکر کرده بود. احتمالا وی به دلیل فشار افکار عمومی اظهارات خود که فیلم آن از آرشیو "تلوبیون"قابل دسترسی است را تکذیب کرده است.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس به اظهارات عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این که ۷۰ درصد واحدهای مسکن مهر این شهر در داداگاه است واکنش نشان داد و آنرا تکذیب کرد.

    شرکت عمران پردیس اظهارات جنجالی مشاور آخوندی را تکذیب کرد

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین عبده‌تبریزی دیروز در برنامه مناظره گفته بود: دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و 350 واحد را به اتمام رسانده است، فقط مسکن مهر پردیس باقیماند که 70 درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه است.

    این در حالی است که شرکت عمران پردیس به این اظهارات واکنش نشان داده و بر پاسخ‌گویی به مطالبات به حق مالکان محترم مسکن مهر تاکید کرده است.

    سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران، در این‌باره اظهار کرد: از نظر شرکت عمران شهر جدید پردیس کسانیکه به عنوان متقاضی مسکن مهر در پردیس ثبت نام کرده‌اند، اکثر قریب به اتفاق افراد محقی بوده‌اند که شرایط دریافت واحد مسکن مهر را احراز کرده‌اند. ما مانند گذشته حق کامل را به متقاضیان می‌دهیم و بر این باور هستیم که باید حقوق آن‌ها را به صورت کامل که همانا تحویل واحدها و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی است، انجام دهیم. 

    وی افزود: متاسفانه تاخیرهایی در واگذاری واحدهای مسکن مهر وجود داشته که خود متقاضیان به خوبی دلایل آن را می‌دانند و روزانه پیگیر مسائل و رفع این مشکلات هستند. قطعا مواردی کم‌کاری از جانب ما مسئولین شرکت عمران بوده و مواردی هم ناشی از کمبود منابع مالی، مسائل حقوقی و عدم همکاری بخشی از دستگاه‌هایی خدمات‌رسان وجود داشته که از حیطه اختیارات و وظایف ما خارج است. ولی می‌بایست تمامی موارد ذکرشده از طرف شرکت عمران پیگیری جدید صورت پذیرد. 

    وی با تاکید بر این‌که قطعا این‌گونه نبوده که بخش عمده‌ای از مسکن مهر پردیس مشکل حقوقی داشته و مسائل آن در دادگاه باشد، تصریح کرد:در واقع بخشی از مشکلات حقوقی مربوط به عدم رفع معارضین ملکی در ابتدای پروژه به خصوص در قسمت شرقی فاز 8 و تا حدودی هم در فاز 5 و 9 جدید  است که بخشی هم که به عدم انجام تعهدات پیمانکاران کم‌کار برمی‌گردد؛ این مسائل نیز با مساعدت دستگاه محترم قضایی در حال پیگیری و نتیجه‌گیری می‌باشد. 

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد:‌ شرکت عمران شهر جدید پردیس می‌بایست بیش از پیش مسائل و مشکلات متقاضیان و مالکان مسکن مهر را مدنظر قرار داده و با ارائه راهکار نسبت به رفع موانع تحویل واحدها و هماهنگی با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اهتمام بیشتر ورزد. در واقع متقاضیان مسکن مهر ولی نعمت ما هستند و کاملا حق دارند. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تسریع در روند تحویل واحدها، حداقل رضایت‌مندی نسبی متقاضیان را به همراه داشته باشیم.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی