وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مساکن مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتونی استفاده شده که خطرات تخریب در برابر زلزله مانند تخریب مسکن مهر کرمانشاه پس از وقوع زلزله را ندارند گفت: میزان مقاومت مساکن مهر تهران در برابر زلزله بررسی می‌شود.

    حبیب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ارزیابی میزان مقاومت مسکن مهر پردیس و پرند در مقابل زلزله اظهار داشت: پس از زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب و میزان تخریب مساکن مهر این منطقه، مطالعات مقاومت مساکن مهر در برابر زلزله در دستور کار قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مساکن مهر کرمانشاه شاهد این بودیم که پس از زلزله نمای واحدهای مسکن مهر فرو ریخت گفت: تفاوت مسکن مهر پرند و پردیس مسکن مهر منطقه‌ای مانند کرمانشاه این است که مسکن مهرهای اطراف تهران اغلب بلند مرتبه هستند و در ساخت آنها از قالب بتونی استفاده شده است بنابراین شاهد این مشکلات در مسکن مهر پرند و پردیس نخواهیم بود.

    وی تاکید کرد: البته برای ارزیابی‌های بیشتر، مطالعات دقیق‌تری را در دستور کار قرار داده‌ایم و قرار بر این است که میزان مقاومت مسکن مهر پردیس و پرند ارزیابی شود.

    طاهرخانی ادامه داد: در مسکن مهر کرمانشاه و سر پل ذهاب دیواره‌های میان قابی و نما را در معرض خطر دیدیم اما با توجه به اینکه در مساکن مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتونی استفاده شده است این موضوعات کمتر در معرض خطر هستند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته موضوعاتی مانند زمین‌شناسی منطقه، کیفیت اجرا و بستری که در آن ساخت وساز انجام شده در میزان مقاومت واحدها در برابر زلزله دخیل هستند.

    طاهرخانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در تهران همواره خطر وقوع زمین لرزه وجود دارد به طور قطع اگر نیاز باشد اقدامات افزایش مقاومت در برابر زلزله برای واحدهای مسکن مهر انجام می‌شود.

      اولین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر ضرورت تصویب و پایش طرح‌های پژوهشی در این مناطق و بررسی ظرفیت‌های قانونی پژوهش‌ها در برنامه ششم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه رسمی شورای پژوهشی شرکت عمران شهرهای جدید در محل شرکت مادر  با حضور حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و اعضای هیئت مدیره این شرکت به همراه تمامی اعضای شورا پژوهشی برگزارشد.

    جلسه

    در  ابتدا این جلسه، دبیر شورا و مشاور سیاست گذاری مدیرعامل در امور تحقیق و توسعه به ارائه مبنای اقدامات شورای پژوهشی، ضرورت‌های حمایتی شرکت برای پیشبرد امور و انتظارات و شرایط تسهیل‌گری و تحقق پذیری برای گروه تحقیق و توسعه پرداخت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ضرورت تصویب و پایش طرح‌های پژوهشی شرکت مادر و شهرهای تابعه  از ابتدا و در ادامه آن توسط شورای پژوهشی تأکید کرد.

    همچنین طاهرخانی در ادامه به لزوم تهیه و تدوین برنامه پژوهش و به تصویب رساندن آن در شورای پژوهشی را از اولویت‌های دبیرخانه شورای پژوهشی دانسته و بر اجرای آن نیز تأکید کرد.

    در ادامه، حسین ایمانی جاجرمی عضو هیات مدیره شهرهای جدید خواستار مساله محور کردن پژوهش‌ها، تعریف سیاست‌های شرکت و جایگاه شرکت‌های تابعه در حوزه پژوهش و نیز شیوه تأمین مالی و اختصاص بودجه، به این حوزه شده  و با بیان اینکه طرح های پژوهشی مصوب باید در ارتباط و در جهت رفع مشکلات شهرهای جدید باشد به ضرورت بررسی ظرفیت‌های قانونی پژوهش‌ها در برنامه ششم اشاره کرد.

    همچنین، اکبری عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن تاکید بر کاهش حجم گزارش‌های پژوهشی ارائه شده و تبدیل آن ها به گزارشات سیاستی موجز، بر تهیه شیوه‌نامه پژوهش به عنوان سند بالادستی و معرفی حوزه های پژوهش مورد نظر شرکت درشیوه نامه تأکید کرد.

    در ادامه نشست برخی از اعضای شورای پژوهشی  به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و مدیرعامل شرکت قول مساعدت جهت تأمین فضای کار، تجهیزات و نیروی انسانی لازم را برای گروه تحقیق و توسعه دادند./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی