وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق 161 هکتار اراضی دولتی به بندرعباس برای ساخت مسکن ملی با رعایت 6 الزام موافقت کرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار هرمزگان، مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع بندرعباس، ابلاغ کرد.

    بر اساس این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه 9 مرداد امسال، مصوبات جلسات 18 بهمن 1401، 20 فروردین امسال، 31 تیرماه امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن از طریق الحاق اراضی واقع در شمال محور شهید رجائی را مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه 21 تیر امسال کمیته فنی و آخرین تصمیمات متخذه در مرجع استانی ( 31 تیر 1402) به شرح زیر تصمیم گرفت.

    الف: همسو با آخرین مصوبه مرجع استانی و با توجه به صورتجلسه کمیته فنی در فاز اول با الحاق 161 هکتار اراضی با مالکیت دولت واقع در شمال بزرگراه شهید رجایی (سمت شرق اراضی گردشگری پنجه‌علی) موافقت می‌شود.

    ب: الحاق اراضی تا سقف مقرر در صورتجلسه 31 تیر امسال شورای برنامه‌ریزی و توسعه پس از بررسی در کمیته جهت تصمیم‌گیری به شورای‌عالی ارجاع شود.

    ج: همچنین لازم است طرح جامع اراضی الحاقی با رعایت چهارچوب زیر تهیه و پس از تائید در کمیته فنی و ابلاغ توسط دبیر شورا، ملاک اقدامات آتی کمیسیون ماده 5 قرار گیرد.

    1-تعیین‌تکلیف خط انتقال گاز و حرایم آن در مرجع استانی با عنایت به اینکه با حفظ وضع فعلی و لزوم رعایت حرایم ایمنی و خطرزائی آن عملا بخش‌های وسیعی از عرصه‌های مستعد توسعه مسکونی در داخل محدوده قبلی و اراضی الحاقی قابل استفاده نخواهد بود. در هر صورت رعایت حریم ایمنی (بدون هرگونه بارگذاری) و حریم خطر زائی (بارگذاری سطوح سبز باز با مستحدثات کم) در طرح جامع اراضی الزامیست.

    2- حرائم خطوط انتقال برق و همچنین بستر و حریم مسیل‌های متداخل با زمین دقیقا بر اساس اعلام نظر مراجع مربوطه استانی در طرح لحاظ شود.
    3- با توجه به توپوگرافی زمین حداکثر هماهنگی معابر با بستر طبیعی زمین در جهت کاهش هزینه‌های آماده‌سازی اعمال شود. همچنین عرصه دارای توپوگرافی نامناسب در مرکز زمین با سطوح سبز و باز و حداقل بارگذاری و مداخله در بستر طبیعی حفظ شود.

    4- مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی طرح به تائید شورای هماهنگی ترافیک استان برسد.

    5- نوار سبز حفاظتی حداقل به عرض 30 متر از بعد از پوسته محور شهید رجائی لحاظ شود.

    6- تامین سرانه‌های خدماتی در همه سطوح (درمقیاس محله تا شهر) مطابق مصوبه تدقیق سرانه‌ها و واحدپذیری با تبعیت از الگوی تراکمی غالب شهر الزامیست.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی