وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    یک شهرساز گفت: مقاوم‌سازی پایتخت، الگوسازی بومی شهرسازی و نماسازی و جلوگیری از آشفتگی نمای شهری تهران از اولویت‌های شهرسازی است که باید در دستور کار شهردار جدید تهران قرار گیرد.
    غلامرضا لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا» با اشاره به اولویتهای شهرسازی در شهرداری جدید تهران گفت: بطور کلی ایران و شهرتهران روی گسل زلزله قرار دارد که می تواند پایتخت را به شدت آسیب پذیر کند لذا به نظر می رسد یکی از مهمترین اولویتهای شهردار جدید تهران باید مقاوم سازی منطقه به منطقه پایتخت باشد.
     
    وی همچنین افزود: در کشورهای اروپایی که دارای پیشینه چند صد ساله شهرسازی هستند هر شهر متناسب با الگوی خاصی طراحی شده و ساخت و ساز بناها براساس الگوی طراحی شده پیاده سازی می شود، چنانکه در لندن و پاریس و بروکسل دیده می شود این مسئله حتی در کشورهای منطقه نیز رعایت شده است. در لبنان و در کشور بیروت هر خیابان متناسب با یک الگوی شهری ساخته می شود.
     
     
    اولویتهای شهرسازی شهردارجدید تهران چیست؟/ نبض بازار برای نماسازی ساختمانها تصمیم گیری می کند
     
    این استاد دانشگاه ادامه داد: اما در ایران از آنجا نظام ساخت و ساز فاقد متولی بوده و به اصطلاح "نبض بازار" عمدتا در اختیار معماران فاقد تحصیلات دانشگاهی قرار دارد، گاهی آجر سه سانت پسندیده و گاهی کامپوزیت و حالا ترکیبی که بعضا تناسبی هم با اقلیم و شرایط آب و هوایی کشورمان ندارد ساحته و پرداخته می شود ،لذا می توان گفت نظام ساخت وساز در کشور و در تهران به شدت رهاست و انتظار می‌رود برای نظامند شدن آن برنامه ریزی کرد.
     
    وی تاکید می کند: هرج و مرج در ساخت ساز شهری در ایران محدود به نمای ساختمانها نیست و سرگردانی تراکم دهی باعث شده یک ساختمان تا 7 طبقه ساخته شود، اما ساختمان بعدی تنها 5 طبقه تراکم بگیرد، از سوی دیگر ساختمانی با سه متر عقب نشینی ساخته می شود و ساختمان بعدی دو متر بیشتر عقب نشینی نداشته است ،نمونه این آشفتگی و عدم رعایت هارمونی  در ایران زیاد است و باید برای آن چاره اندشی کرد.
     
    اولویتهای شهرسازی شهردارجدید تهران چیست؟/ نبض بازار برای نماسازی ساختمانها تصمیم گیری می کند
     
     
    عضو هیات علمی دانشگه علامه طباطبایی کشور همچنین با اشاره به تصمیم‌گیریهای جدید در نظام شهری تهران ادامه داد: قراربود منطقه 22 تهران به عنوان ویترین شهر تهران با رعایت سرانه فضای سبز و احداث دریاچه در یک بسته نظامند شهری شناسنامه شهری جدیدی در حوزه ساخت وساز در پایتخت طراحی کند، اما بقدری ساخت و ساز غیر اصولی در این منطقه به وجود آمده که در صورت ساکن شدن شهروندان احتمال ایجاد گره ترافیکی در بزرگراه همت وجود دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی