وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    ایجاد پارکینگ برای واگن های مترو یکی از اساسی ترین اقدامات زیربنایی توسعه مترو است؛ وجود پارکینگ سبب می شود مدیران متولی بتوانند دستان بازی برای افزایش واگن ها داشته باشند؛ امری که به قول مدیران شهری وقت در دوره گذشته مغفول مانده و توجهی بدان نشده است.
     

    به گزارش تیتر شهر؛ ایجاد پارکینگ برای واگن های مترو یکی از اساسی ترین اقدامات زیربنایی توسعه مترو است؛ وجود پارکینگ سبب می شود مدیران متولی بتوانند دستان بازی برای افزایش واگن ها داشته باشند؛ امری که به قول مدیران شهری وقت در دوره گذشته مغفول مانده و توجهی بدان نشده است. بر این اساس در آخرین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به این مهم پرداخته شد. خبرنگار تیتر شهر به سراغ محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  رفت تا از آخرین جزئیات توسعه مترو اطلاع یابیم. کرونی در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده جهت توسعه مترو گفت: خوشبختانه در حوزه ناوگان های مترو دولت بنا دارد تا مناقصه ای برگزار کند و در این راستا قرار است 2000 واگن به خطوط ریلی شهری وارد می شود که از این میزان 1000 واگن سهم تهران است؛ اما به دلیل اینکه سایر شهرستان ها زیر ساخت های لازم را ندارند احتمالا 300 الی 400 واگن دیگر نیز اضافه گردد. از سوی دیگر شرکت بهره برداری مترو تهران بنا دارد مناقصه ای بین المللی با حضور تمام واگن سازان برگزار کند. 

     
    وی در خصوص وضعیت پارکینگ های مترو افزود:  روز گذشته جلسه ای در این ارتباط داشتیم. در حال حاضر کمبود واگن، عدم ساخت و توسعه پارکینگ برای خطوط مترو از مشکلاتی است که باید به سرعت رفع می شد؛ در این مورد درخواست اصلی مدیران مترو از شورا، بحث تامین اعتبار است.  
     
    کرونی در ازتباط با جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون حمل و نقل مسائلی در ارتباط با پارکینگ های خط 4 مترو یعنی اکباتان و کلاهدوز مطرح شد. در خصوص پارکینگ کلاهدوز تا کنون تنها 30 درصد آن ساخته شده است و کار خاصی در مورد آن صورت نگرفته است.
     
    دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  ادامه داد: همچنین در مورد پارکینگ اکباتان نیز طبق بازدیدی انجام شده، هنوز از زمان مدیریت آقای مهندس هاشمی تا کنون کاری صورت نگرفته است. 
     
    وی با اشاره به عدم تکمیل برخی پارکینگ ها در مدیریت شهری گذشته بیان کرد: چنان چه پارکینگ ها تکمیل نشود، امکان افزایش ناوگان در خط 4 وجود ندارد؛ زیرا اگر پارکینگ وجود نداشته باشد مجبور خواهیم بود تا واگن ها شب در تونل پارک شود.
    کرونی افزود: همچنین در مورد پارکینگ خط 3 در پایانه آزادگان کاری انجام نشده است و در مورد خط 6 و 7 اوضاع به همین گونه است. در این حوزه به شدت از برنامه عقب افتاده ایم.
    وی در پاسخ به این سوال که چه میزان اعتباری برای تکمیل پارکینگ خط 3 نیاز است، بیان کرد:  برنامه ویژه ای برای انجام این امر باید وجود داشته باشد. پایانه خط 3 در حدود 300 میلیارد تومان جهت انجام تجهیزات ثابت و ساختمانی اعتبار نیاز دارد.
     
    کرونی تصریح کرد: تعدادی از ایستگاه های خط 4 و 7 باید به صورت 8 واگن سرویس دهی کنند؛ اما در حال حاضر به دلیل نبود پارکینگ از 7 واگن استفاده می شود و نمی توان آن را افزایش داد. 
    دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  در خصوص وضعیت فعلی واگن های مترو تهران گفت: در حال حاضر 1300 واگن در مجموعه مترو وجود دارد که 250 دستگاه از این واگن ها قدیمی شده و مربوط به نسل اول قطار ها است.
     
    وی در پاسخ به انجام فرآیند ساخت پارکینگ برای واگن های مترو گفت: عموما ساخت پارکینگ در حدود دو سال زمان می برد اما چنان چه جهادی عمل شود در کمتر از یک سال امکان پذیر نخواهد بود. 

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی