وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    کرمان - معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرمان با اشاره به تاثیر منظر شهری بر ابعاد روحی، ادراکی و رفتاری شهروندان گفت: هویت یک شهر در منظر آن شهر متجلی می‌شود.

    مریم ایلاقی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هویت یک شهر در منظر آن شهر متجلی می‌شود، اظهار کرد: کسی‌ که وارد شهری می‌شود تاثیر نامطلوب حاصل از بی‌توجهی به سیما و منظر شهری، آشفتگی و نابسامانی و بی‌هویتی شهر را درک می‌کند.

    وی با اشاره به تاثیر منظر شهری بر ابعاد روحی، ادراکی و رفتاری شهروندان افزود: منظر شهری مطلوب و واجد کیفیت‌های انسانی، سبب ایجاد احساس آرامش و به تبع آن بروز رفتارهای مناسب در شهروندان یک شهر می‌شود.

    وی ناهماهنگی و ناموزونی بیش از حد نمای ساختمان‌های مجاور در یک بدنه‌ خیابان را گیج‌کننده عنوان و تاکید کرد: ناهمخوان بودن طرح، نما، رنگ، مصالح، جنس، خطوط موجود در نما، ارتفاع بدنه و تعداد طبقات موجب خستگی و آشفتگی ذهن می‌شود.

    ایلاقی حسینی با بیان اینکه اگر تصاویر خوشایندی در ذهن افراد شکل بگیرد حس تعلق خاطر به شهر یا محله ایجاد می‌شود اظهار داشت: این نظم بصری همچنین سبب ایجاد احساس مسئولیت و دل‌سوزی در نگه داشتن و مراقبت آن در شهروندان می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهروند باید به شهر خود احساس تعلق خاطر داشته باشد، افزود: اگر شهروندی نتواند با شهر خود ارتباط برقرار کند، این احساس تعلق کاهش پیدا می‌کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی