وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
      رییس دولت تدبیر و امیدتأکید کرد: دستگاه دولتی موظف است اراضی متعلق به خود در بافت‌های فرسوده را در اختیار وزارت مسکن بگذارد و این وزارتخانه باید برای ساخت خانه بخش خصوصی را دعوت به همکاری کند، در این فرآیند ۵۰ درصد سهم توسعه گر و ۵۰ درصد بافت فرسوده است، ما زمین را همراه با خدمات برق، آب و مجوزکار مجانی در اختیار سازنده قرار خواهیم داد.

    به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده به بافت‌‌های فرسوده و نو آفرینی در این بافت‌ها اشاره کرد و گفت:در این زمینه در سال ۹۷ بنا شد دولت هر کجا زمین دارد در اختیار وزارت مسکن بگذارد و برای این کار تمام استاندارها اگر زمین دولتی می بینند به ما بگویند.

    رئیس جمهور

    وی ادامه داد: دستگاه دولتی موظف است آن زمین را در اختیار وزارت مسکن بگذارد و این وزارتخانه باید برای ساخت خانه بخش خصوصی را دعوت به همکاری کند، ۵۰ درصد سهم توسعه گر و ۵۰ درصد بافت فرسوده است، ما زمین را مجانی در اختیار آنها می گذاریم، خدمات برق، آب و مجوزکار مجانی خواهد بود.

    روحانی اضافه کرد: دولت باید این موضوع را منظم دنبال کند، آقای نهاوندیان که مسئول پیگیری است و آقای ترکان مشاور رییس جمهوری در همین امر است البته آقای ترکان مشاور در زمینه بافت فرسوده است درموضوع ارز مشاور رییس جمهوری نیست.

    وی تصریح کرد: در بافت فرسوده همه باید تلاش کنند ما باید شاهد تحول بزرگ در زمینه مسکن باشیم در سال جاری و سالهای آینده این یک زمینه بزرگ برای اشتغال است و خانه اولی هایی که می خواهند خانه بخرند.

    رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ۵۰ درصد متعلق مالک بافت فرسوده و ۵۰ درصد متعلق به توسعه گر است؛ فردی که سهم ۵۰ درصد خود را می خواهد بفروشد وام ارزان قیمت ۶ درصد به خانه اولی ها می دهیم که خانه را بخرند تا سریع این خانه ها عملیاتی شود.

    وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، گفت: در زمینه بازسازی حمل ونقل ما برنامه خوبی در نظر گرفتیم، ان شاءالله در یک زمان کوتاهی برای کاهش آلودگی هوا، در زمینه خودروهای فرسوده نوع آفرینی و بازآفرینی بازسازی را شروع می کنیم.

    وی تاکید کرد: در زمینه بافت های فرسوده و همچنین در زمینه آلودگی و خودروها و اشتغال این موارد اقداماتی است که امسال باید انجام بگیرد./

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی