وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    ورود شهردار تهران برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز در مناطق

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شاهد هستیم که تخلفات گسترده‌ای در حوزه شهرسازی در مناطق مختلف تهران صورت می‌گرید و امیدواریم شهردار جدید تهران ورود جدی به تخلفات داشته باشد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار، ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ قانونی مبنی بر اینکه ساختمان‌های موجود قدیمی با آیین‌نامه‌های جدید مقررات ساختمان و ایمنی آتش نشانی وجود ندارد اظهار کرد: این موضوع باید در کمیسیون‌های مربوطه پیگیری و قوانین و آیین‌نامه‌های آنها اصلاح شود.

    وی گفت: چنانچه که نیاز باشد باید قوانینی برای ساختمان‌های بلند مرتبه وضع کنیم و آنها را وادار کنیم که خود را با آیین‌نامه‌های شهرسازی و معماری تطبیق بدهند تا با این اقدام دست مجریان نیز برای پیگیری باز باشد.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای پنجم حتما در این بخش ورود جدی خواهد داشت و با همکاری سایر بخش‌ها قوانین مورد نظر را تدوین خواهد کرد.

    در ادامه زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در شورای قبل و پس از حادثه پلاسکو قراربود ایمنی 12 ساختمان مورد بازنگری قرار بگیرد اظهار کرد: علی‌رغم اینکه تذکراتی به ساختمان‌های مناطق 11 و 12 در آن مقطع داده شد اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

    وی تصریح کرد: باید مشخص شود که چرا بقیه ساختمان‌ها به تذکرات مطرح شده عمل نکردند و این موضوع باید در شورا پیگیری شود.

    محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به تشکیل کمیته مشترک از کمیسیون‌های مرتبط اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو یکسری دغدغه عمومی در کشور ایجاد شد که از بدنه دولت تا بدنه مدیریت شهری توجه ویژه‌ای را به حادثه پلاسکو کردند.

    وی تصریح کرد: در همان مقطع کمیته‌هایی در شورا، دولت، قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها تشکیل و حادثه پلاسکو را بررسی کردند.

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید مجموعه نظرات ارائه شده از سوی تمام کمیته‌ها و یک کمیته تخصصی در شورای پنجم جمع بندی شود و از مجموعه نظرات آنها استفاده شود.

    همچنین الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه موضوع ایمنی ساختمان‌ها یک موضوع فرهنگی است بیان کرد: باید در یک زمان بندی کوتاه آیین‌نامه‌های بازرسی در این بخش تهیه و تدوین شود.

    وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت طرح‌هایی را در شهر تهران پیگیری کنیم که از آن جمله می‌توان به طرح جامع در زمان کوتاه و همچنین طرح‌های کلی‌تر از جمله قانون مدیریت بحران و ایمنی‌ آتش‌نشانی در بلند مدت اشاره کرد.

    به گزارش تسنیم، محمد سالاری در ادامه ضمن اشاره به ادامه فرآیند تخلفات در مناطق شهر تهران اظهار کرد: من به آقای شهردار تهران  و شهرداران مناطق تذکر می‌دهم که این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

    وی گفت: متأسفانه در یک فرآیند گذار شاهد تخلفات گسترده در شهرداری‌های مناطق از جمله انحراف از طرح تفصیلی شهر تهران هستیم، ضمن اینکه شوراهای معماری مناطق مثل ماه‌های گذشته تخلفات خود را ادامه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بحث اضافه طبقات و تغییر کاربری ساختمان‌ها اشاره کرد.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همین مدت کمیته‌های درآمدی در مناطق شکل گرفته شده که این از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.

    سالاری از شهردار تهران درخواست کرد که به این موضوع توجه ویژه‌ای را داشته باشد و دستورات لازم را به مناطق برای جلوگیری از تخلفات شهرسازی صادر کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی