وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    پیاده راه آئینی 17 شهریور کسبه را به خاک سیاه نشاند
    صبح امروز پیاده راه 17 شهریور برای چندمین بار  محور تذکرات اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که به درخواست شهرونان و کسبه این محور انجام داده بود به صراحت اعلام کرد ارمغان پیاده راه 17 شهریور برای ساکنان افزایش آسیب های اجتماعی و برای کسبه بی کاری و ورشکستگی بوده است.

    به گزارش تیتر شهر
    : چند ماه پیش بود که سایت تیتر شهر گزارشی تحت عنوان «سرگشتگی در جزیره امام حسین» را که حال و هوای پیاده راه آئینی خیابان 17 شهریور و مشکلاتی که کسبه و ساکنان محله اسدی که در مجاورت این محدوده وجود دارد را منتشر کرد که بخشی از مشکلات اجرای ک طرح اشتباه و بدون پپیوست اجتماعی شهری را در دومین میدان پر تردد شهر تهران نشان می داد.


    صبح امروز نیز محمد علیخانی بار دیگر تذکر پیش از دستور خود را در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران به رسیدگی و تصمیم گیری در مورد پیاده راه 17 شهریور و میدان امام حسین اختصاص داد.

    به اعتقاد این عضو شورای شهر تهران، تنهاارمغان پیاده راه 17 شهریور برای مردم ساکن در این محله بی کاری کسبه و افزایش آسیب اجتماعی بوده است.

    علیخانی بر این باور است که طرح پیاده راه 17 شهریور در دروه گذشته مدیریت شهری بدون انجام پیوست اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی  انجام شده است. به عبارت دیگر این طرح غیرکارشناسی و غلط بدون انجام مطالعات، بدون پیوست های ترافیکی، اجتماعی و اقتصادی با پوشش و رنگ و لعاب مذهبی به صورت دستوری و گازانبری انجام شده است.

    پیاده راه آئینی 17 شهریور کسبه را به خاک سیاه نشاند

     این در حال است که تاکنون 400 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است که قیمت روز آن بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  با اشاره به اظهار نظرهای مدیران سابق شهر تهران مبنی بر اینکه آنها مدعی بودند اجرای این طرح باعث ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد پایگاه فرهنگی می‌شود، اما بعد از گذشت 6 سال نه تنها رونق اقتصادی در این محور ایجاد نشد، بلکه کاسبی کسبه این خیابان نیز به خاک سیاه نشست و آسیب های اجتماعی نیز در این محور به اوج خود رسید.

    همچنین این طرح علاوه بر وارد کردن خسارت و آسیب مستقیم به حدود هزار واحد صنفی، حدود 10 هزار شغل و خانواده را نیز متاثر کرد.این در حالی است که متاسفانه این محله انقلابی، مذهبی و ارزشی را به محلی برای جولان فروشندگان مواد مخدر تبدیل کرده است و پیش بینی می‌شود با ادامه این وضع تبعیات سنگینی بر مردم، شهر و شهرداری و حتی نظام تحمیل شود.


    پیاده راه آئینی 17 شهریور کسبه را به خاک سیاه نشاند
    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد داد: شهردار تهران هرچه سریعتر به داد مردم این منطقه برسد و با اقدام مقتضی نسبت به انجام اصلاحات و تامین رضایت شهروندان، جلوی خسارت را بگیرد.

    احمد مسجد جامعی نیز در این  باره یاد آور شد: شورای شهر مصوبه ای در مورد تبدیل خیابان 17 شهریور به پیاده راه نداشت. تنها یک مصوبه دوفوریتی متعلق به شورای شهر چهارم وجود دارد که آن‌هم بر ضرورت بازگشایی و ساماندهی تاکید دارد.

    پیاده راه آئینی 17 شهریور کسبه را به خاک سیاه نشاند

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی