وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    شهر با ترافیک و استرس و جمعیت همراه است اما وجود پیاده راه برای فرار از این مشکلات اهمیت دارد. از این رو اگر چه در گذشته شهرها با خودرو محوری همراه بوده اما امروزه انسان محوری اهمیت دارد؛

    به گزارش تیتر شهر؛ تهران شهری است که برای عابران پیاده بهسازی نشده است. این جمله مشترک تمامی صاحب نظران است و باید برای حل این معضل فکری اندیشیده شود.

    در کنار این مسائل و معضلات، باید به پیاده راه هایی اشاره کنیم که دارای پستی و بلندی، پله و گودال در مسیر عابران هستند.

    طرح بهسازی گذرگاه‌های عابر پیاده چندین و چند مرتبه در تهران اجرا شده اما آنچه بیشتر به چشم آمده این است که اجرای این طرح ها نه برای بهسازی معابر بلکه برای پر کردن جیب پیمانکاران اجرایی شده است

    در این راستا  محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم انسان محور بودن شهر گفت:  یکی از مهمترین شاخصه های شهر نشینی با توجه به تراکم قابل توجه جمعیت در شهرها و به ویژه کلان شهری مانند تهران  انسان محور بودن آن است.

    وی افزود: انسان محور بودن شهر یعنی مجموعه تصمیم گیری ها و اقدامات مدیران در شهر منجر به تکریم انسان شود اما متاسفانه کلان شهرهای ما به خصوص تهران بجای انسان محور بودن ماشین محور شده اند.

    سالاری تصریح کرد: تهران در حوزه پیاده راه سازی و پیاده راه ها وضعیت  بغرنجی دارد.رعایت نکردن قانون و توجه نکردن به انسان در مدیریت شهری و همچنین عدم توجه جدی توسط شهرداری ها و ناظران ساخت و سازها به پیاده رو باعث وضعیت نامناسب معابر و پیاده روها در شهر شده است.

    وی بیان کرد: هر کسی براساس سلیقه و اراده خود و با یک متریال و کد ارتفاعی متفاوت پیاده رو ساخته است در صورتی که شخص سازنده باید ارتفاع حیاطش را براساس سطح خیابان ایجاد کند. در حال حاضر در طول مسیر یک خیابان شاهد پستی بلندی های قابل توجهی هستیم که اگر مردم به آنها توجه نکنند ممکن است دچار آسیب دیدگی جدی شوند.

    عضو شورای شهر تهران گفت: برنامه ما در شورای پنجم نظارت جدی بر اجرای مقررات شهرسازی و معماری و مقررات ملی ساختمان در فرآیند احداث ساختمان ها است و در برنامه  پنج ساله سوم شهر تهران تلاش می کنیم نوع نگاه به کلان شهر تهران انسان محور شود تا بتوانیم آرام سازی را در مناطق و محلات شهر تهران بویژه مرکز شهر ایجاد کنیم.

    سالاری افزود: برای آرام سازی شهر باید از تردد بیش از حد اتومبیل ها به  خصوص خودروهای شخصی جلوگیری شود که لازمه آن توسعه حمل و نقل عمومی است .

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی