وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    معمار شهر - پیروز حناچی، استاد تمام دانشگاه تهران و شهردار سابق تهران در دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد گفت: با چالش های جدی در معماری شهرها مواجه هستیم. کار معماری در شهر در مقیاس محلی و جهانی می تواند تاثیرگذار باشد حتی فراتر از شهر و کشوری که اثر در آن اجرا می شود

    برج آزادی یکی از پیچیده ترین هندسه های اجرایی شده است حتی در زمان ساخت نیز در حالی که نرم افزاری وجود نداشته است جالب بوده است.  میدان آزادی در زمان ساخت ثبت ملی شده است وقتی سعی می کنید که اثری خلق کنید که بماند قطعا می ماند. در میلان برج بوسکو ورتیکاله تاثیر خود را برجا گذاشت که بر جهان نیز اثر گذاشته است.

    در ادامه وی به نقش معماران جوان در ایران اشاره کرد و از پل طبیعت به عنوان نمونه ای از آن یاد کرد و گفت در جایزه های معماری معمولا ایرانی ها خوب عمل کرده اند.

    موضوع بهسازی، نوسازی و استفاده بهینه از فضاهای موجود به دلایل مختلف مانند گرمایش زمین و کاهش مصرف انرژی مهم است و در معماری یعنی از انرژی کمتری استفاده کنید بنابراین نوسازی و بهسازی پررنگ می شود. همه شهرهای ما فضاهای رهاشده ای دارند که می توان مجددا  به فضای شهری آنها را برگرداند. معماران و سازندگان با بهسازی این آثار هم ردی از گذشته باقی می گذارید و هم تحول جدی ایجاد می کنید.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی