وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    با وجود آنکه 10 سال پیش طرح جامع شهر تهران تصویب شد، اما هیچکدام از موارد مورد تاکید این طرح در این 10 سال اجرایی نشده اند.
     

    10 سال برای هیچ/ طرح جامع شهر تهران فراموش شده است؟ + دانلود طرح جامع شهر تهرانبه گزارش تیترشهر: 10 سال پیش بود که طرح جامع شهر تهران بعد از کلی بررسی و گفتگو به تصویب شورای شهر تهران رسید.  این طرح که بنا بود آینده تهران را ترسیم کرده و سیاسیت های شهری بر اساس آن تنظیم شوند حالا در پستوی شهرداری تهران خاک می خورد.
    این طرح بر تحقق چشم انداز توسعه شهر تهران در طرح جامع که شهری با اصالت و هویت ایرانی اسلامی ،‌دانش پایه و هوشمند،‌سرسبز و زیبا و شاداب با فضاهای عمومی گسترده و متنوع ،‌امن و مقاوم ،‌پایدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت ،‌فعالیت و فراغت را نوید می دهد می بایست محور همه برنامه ها و اقدامات شهرداری تهران قرار گیرد، تاکید داشت.
    اما حالا با گذشت 10 سال از تصویب این طرح مشاهده می کنیم که شهر به جای نزدیک شدن به موارد مطرح شده در طرح جامع، روز به روز از آن ور شده است.
    طی 10 سال گذشته شهرداری تهران در دست محمدباقر قالیباف بود و وی در روزی که شهرداری را تحویل نجفی می داد، تقریبا تهران نه شهری سربز بود و نه مقاوم، در این میان از هویت ایرانی- اسلامی هم فاصله گرفت و مکان هایی برای گذراندن اوقات وراغت در آن وجود نداشت.
    حالا مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم اجرای طرح جامع در اینستاگرام خود این سوال را مطرح کرده که چه میزان از این طرح اجرایی شده است.
    سوالی که می توان آن را در رسانه ها نیز تکرار کرد و پرسید بعد از 10 سال به کجا رسیده ایم؟

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی