وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: دو دهه است که ساختمان سازی در کشورهای توسعه یافته وارد نسل پنجم شده است اما در کشور ما هنوز از نسل سوم ساختمان سازی پیروی می شود.

    به گزارش خبرنگار مهر، احمد خرم رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران در نشست شورای مسکن استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، با تاکید بر لزوم ایمن سازی ساختمان های پایتخت گفت: نسل پنج ساختمان سازی در کشورهای توسعه یافته حدود ۲۰ سال است که پیگیری می شود اما ما در کشورمان در نسل سوم ساختمان سازی هستیم.

    وی افزود: امروز در کشوری همچون کره جنوبی در طی تنها چند روز یک ساختمان ۳۰ طبقه احداث می شود و با روش های سبک سازی و استفاده از پُرکننده های سبک و نمای کامپوزیت، ساختمان های مقاوم می سازند. این در حالی است که ما دو نسل از ساختمان سازی در دنیا عقب هستیم.

    رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران خاطرنشان کرد: در نسل پنج ساختمان سازی دیگر نیازی به ناظر وجود ندارد زیرا همه مصالح به صورت کدگذاری شده نصب و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه میزان تخلفات از پروانه ساختمانی در تهران به ۵ طبقه رسیده است گفت: به دلیل سود بالای سازنده، ناظر و شهرداری، جرایم بازدارنده نیست.

    میزان تخلفات ساختمانی در تهران به ۵ طبقه رسیده است

    به گزارش خبرنگار مهر، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه شورای مسکن استان که در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته طی چند روز اخیر از مسکن مهر پرند و پردیس افزود: حجم کار زیادی صورت گرفته اما مشکلات بسیاری هم وجود دارد.

    وی با بیان اینکه تخلفات طبقاتی در ساخت مسکن به رکورد ۵طبقه رسیده است، گفت: متاسفانه در این زمینه نظارت کافی وجود ندارد و رقم جریمه متناسب با سود سازنده نیست. باید جریمه بازدارنده باشد اما شاهدیم در تخلفات ساختمانی، سازنده، ناظر و شهرداری سود می کنند و به همین دلیل جریمه ها بازدارندگی لازم را ندارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه تخلفات ساختمانی نسبت به پروانه ساخت خطر بزرگی برای تهران است، ادامه داد: در موضوع بافت فرسوده و حاشیه نشینی حدود ۴.۵ میلیون نفر در استان درگیر هستند و این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار را شامل می شود.

    محمدزاده تاکید کرد: ۱۵ هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه نشینی در استان داریم که بیش از نیمی از این میزان مربوط به تهران است و در برخی شهرها تا ۸۰ درصد بافت فرسوده و حاشیه نشین وجود دارد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی