وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    رئیس سابق کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان از گسترش نماهای سبک رومی در ساختمان‌سازی‌های شهر اصفهان خبر داد.

    عبدالرسول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جان‌نثاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به گسترش نماهای سبک رومی در ساختمان‌سازی‌های شهر اصفهان اظهار کرد: برای جلوگیری از این اتفاق، مجریان پروژه‌های ساختمانی باید مکلف به تهیه نقشه‌ نمای اسلامی و همچنین ارائه آن جهت تصویب باشند تا با توجه به ضوابط تصویب‌شده قالب ساختمان‌ها آجر و سنگ شود.

    وی با تأکید بر ضرورت کنترل پی‌ در‌ پی در اجرای نقشه‌ها و نماها در اصفهان افزود: نباید اجازه داد تا زیر پوشش پارچه‌ای ساختمان‌های نیمه‌ساز، طراحی‌ها و نماهایی خلاف آنچه که تصویب شده، ساخته شود.

    رئیس سابق کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قوانین تدوین‌شده در خصوص مبارزه با ترویج سبک رومی در ساختمان‌سازی‌های اصفهان گفت: باید با افرادی که خلاف مصوبه شهرداری عمل می‌کنند، برخورد شود.

    وی خاطرنشان کرد: تخلفات در اجرای نمای ساختمانی به کمیسیون 100 شهرداری فرستاده می‌شود که در بسیاری از موارد به جای صدور رأی تخریب، رأی جریمه صادر می‌شود و باید در این زمینه برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

    جان‌نثاری با تأکید بر ضرورت ترویج و فرهنگ‌سازی سبک نماهای اسلامی در ساختمان‌ها اذعان داشت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش اجرای سبک‌های خارجی در نماهای ساختمانی بوده‌ایم و اجرای نماهای اسلامی با آجر و سنگ رو به رشد بوده است.

    وی تأکید کرد: وظیفه رسانه‌ها معرفی ساختمان‌های دارای سبک اسلامی است تا به عنوان الگو در سطح جامعه شناخته شوند و علاوه بر آن تشویقی برای ساختمان‌سازها جهت پروژه‌های بعدی آن‌ها و زمینه‌ساز فروش برتر این گونه ساختمان ها باشد.

    رئیس سابق کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان یادآور شد: در دوره سابق شورای اسلامی شهر اصفهان، نمای ساختمان‌ها به طور نامحسوس توسط شهرداری رصد می‌شد و اگر تخلفی صورت می‌گرفت، تصاویر ساختمان‌ها در جلسات کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان به نمایش گذاشته می‌شد تا مورد بررسی قرار گیرند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی