وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    طرح های یک بار مصرف سازمان زیباسازی برای تغییر چهره پایتخت خطر ساز شد
    اجرای طرح های مناسبتی با هدف تغییر چهره شهر تهران و زیباسازی آن به ویژه در ایام عید نوروز یکی از رویکردهایی است که در سال های اخیر توسط این سازمان و با همکاری مناطق شهری اجرایی می شود. اما تاریخ مصرف کوتاه مدت این طرح ها باعث شده تا شهروندان برخی از مناطق نسبت به تغییر آن اعتراض داشته باشند.
    به گزارش تیتر شهر: عید نوروز بهترین زمان برای زیباسازی شهر تهران از سوی شهرداری پایتخت محسوب می شود.اجرای طرح های اسلیمی، مفهومی و کلاسیک، استفاده از المان های شهری و در نهایت نقاشی های دیواری از جمله برنامه هایی است که در سال های اخیر توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هدف استقبال از بهار در مناطق و محله های پایتخت اجرایی می شود.
    اما نکته ای که در این میان از چشم مدیران شهری دور مانده، تاریخ مصرف کوتاه مدت اجرای این طرح ها در تهران است.
    هر چند در یکی دو روز اخیر تصاویری مبنی بر برداشته شدن موزائیک های کاغذی ای که با نقوش اسلیمی پله دوم خیابان ولی عصر را زیبا کرده بود، در شبکه های مجازی به عنوان اقدام ناشایست شهرداری منطقه 6 تهران تلقی شد، اما واقعیت این است که این موزائیک های کاغذی در بارش های اخیری که در تهران شاهد آن بودیم، خراب شده و چهره این مسیر قدیمی را در مقابل پارک ساعی نازیبا کرده بود.
    از سوی دیگر شهروندان ساکن در این محدوده نیز به دلیل اینکه کنده شدن این موزائیک های لمینیتی تردد آنها را با مشکل و خطراتی روبه رو کرده بود، طی تماس هایی از شهرداری منطقه 6 درخواست کرده بودند تا طراحی این پله ها را تعمیر و مناسب سازی کند.
    به همین دلیل معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه 6 اقدام به برداشتن این طرح های لمینیتی از پله دوم کرده تا طرح دیگری را برای زیباسازی این مسیر اجرایی کند.
    طرح های یک بار مصرف سازمان زیباسازی برای تغییر چهره پایتخت خطر ساز شد
    معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 6 تهران با رد تمامی شایعاتی که در شبکه های مجازی مبنی بر از بین بردن طرح های موزائیکی پله دوم پارک ساعی منتشر شده است، در گفت و گو به خبرنگار تیتر شهر گفت: این طرح های اسلیمی از برنامه های سازمان زیباسازی برای عید نوروز بود تا سیمای ظاهری شهر بهبود یابد و با توجه به اینکه موقعیت چنین طرح هایی موقت و چند ماه است پس از ایجاد خرابی در طرح جابه جا یا ترمیم می شود.
    به گفته افشین خدامی؛ سه ماه بعد از عید نوروز برچسب های لمینتی پله دوم بر اثر بارش باران و تردد از این مسیر کنده شد که این مشکل برای تردد شهروندان خطر آفرین بود به همین دلیل با توجه به تماس های مردمی قسمت های آسیب دیده جمع آوری و درخواستی به سازمان زیباسازی زده شد تا ترمیم یا جایگزینی طرح جدیدی را در دستور کار قرار دهند.
    این مدیر شهری بر این باور است؛  نمی توان انتظار داشت وقتی یک نقاشی دیواری خراب و کم رنگ شده آن را به حال خود رها کرد و یا طرح های جدید و زیبایی را جایگزین  طرح های قبلی که جاذبه بصری خود را از دست داده اند، نکرد.
    اما سوال اینجاست که شهرداری تهران و به ویژه سازمان زیباسازی پایتخت که در انتهای سال با صرف هزینه های زیادی اقدام به اجرای طرح هایی با هدف زیباسازی شهر تهران می کنند، چرا به کیفیت و ماندگاری برخی از این طراحی ها که می تواند در طول سال زیبایی خاصی به شهر تهران بدهد؛ توجهی نمی کنند و این عدم توجه باعث شده تا اجرای طرح های زیباسازی در مناطق شهری هم سلیقه ای انجام شده و هم هزینه های دوباره ای را به شهر تحمیل کند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی