وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    ورودی های شهر

    یک کارشناس شهرسازی گفت: بخش عمده‌ای از هویت شهر اصفهان در ورودی آن نهفته است و بدون شک طراحی المان‌ها می‌تواند به ساماندهی و نظم‌دهی ورودی‌های شهر کمک کند.

    شکوهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه توجه به چند آیتم در زیباسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر ضروری است، اظهار کرد: نخستین تمرکز مسئولان شهری برای ساماندهی ورودی‌ها باید به سمت تبدیل‌پذیری معطوف شود، تبدیل‌پذیری به معنای آن است که هنگامی که مسافر وارد شهر می‌شود باید یک فضای مناسب جهت اتصال حس بیرون به درون برای شخص مهیا شود.

    وی افزود: پوشش گیاهی و نورپردازی مناسب از جمله راهکارهایی است که در اتصال حس بیرونی به درونی شهر تاثیر گذار باشد، در بیشتر نقاط دنیا تمرکز ورودی‌ شهرها بر نحوه پوشش گیاهی و نورپردازی است.

    این کارشناس شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از هویت شهر اصفهان در ورودی آن نهفته است، ادامه داد: بدون شک طراحی اِلمان‌ها می‌تواند به ساماندهی و نظم دهی ورودی‌های شهر کمک کند.

    در همین زمینه هدایی، کارشناس معماری به ایمنا گفت: زیباسازی ورودی‌های شهر باید از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، زیرا ورودی در شهر اصفهان تحت تأثیر اقلیم خاصی است و  باید بوم شناسی آن بررسی و مشخص شود.

    وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر اصفهان در مقایسه با بسیاری از شهرها حتی شهرهای دنیا از جمله پاریس مناسب‌تر است، افزود: به تازگی به شهر پاریس سفری داشتم ورودی این شهر در مقایسه با شهر اصفهان نمره پایین‌تری دارد در واقع شهر تاریخی اصفهان در این زمینه بسیار جلوتر از این شهر مشهور حرکت کرده است.

    این کارشناس معماری گفت: هنگامی که مسافران از سمت شمال وارد پایانه کاوه می‌شوند، فضای مناسبی فراهم شده تا بتوانند بدون خستگی از سفر و آسودگی خاطر در شهر اصفهان اوقاتی را سپری کنند.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی