وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

وبلاگ معمار شهر

اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مطالب و مباحث تخصصی معماری و شهرسازی و دیگر علوم وابسته را با ما مطالعه نمایید...




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی
    طرح جامع

    یک کارشناس شهرسازی گفت: طرح های جامع ماهیت مناسب و انعطاف پذیری برای رویارویی با مسائل شهری ندارد، اما سالها است درکشور ما هنوز هم به عنوان یک طرح مرجع مورد توجه مدیریت‌های شهری قرار دارد.

    نگین صادقی درگفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با وجود مشکلات ماهیتی طرح جامع و نامناسب بودن آن در برخورد با مسائل شهری، توجه به این طرح در قالب چشم‌انداز فرادست می‌تواند به عنوان راهکاری جهت انتظام، تعادل‌بخشی، اجرا و جلوگیری از اخذ تصمیمات قائم به تشخیص موردی و کوتاه مدت مؤثر واقع شود.

     وی افزود: شهر پویا و پایدار با تدوین سند چشم‌انداز مطلوب و از پیش اندیشیده شده در قالب کالبد شهر، فعالیت‌های شهری، سیما و منظر شهر و آینده پیش روی آن دست یافتنی است.

     این کارشناس شهرسازی درباره ضرورت تدوین چشم انداز برای طرح جامع شهر اصفهان در حوزه شهرسازی گفت: در نظرگرفتن شهر به عنوان یک سیستم زنده و پویا و همواره در حال تغییر و تحول، شهرسازان را بر آن می‌دارد تا در قالب مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک با شهر روبرو شوند.

    صادقی افزود: دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت همچنین تحقق برنامه‌ها و استراتژی‌های تدوین شده برای شهر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در مقیاس فرادست آن چشم انداز (Vision) مناسب و هدفمند تدوین شده باشد، این چشم انداز به عنوان یک سند بالا دست، همواره باعث هم راستا شدن نیروهای موجود و پتانسیل‌ها در جهت تحقق اهداف در مقیاس‌های متفاوت می‌شود. 

    این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: هر شهر، محله و واحد همسایگی دارای هویت مجزا و منحصر به فرد است و شرایط و وضعیت آن به عنوان یک موجود زنده و در حال رشد همواره در دست تغییر است، بنابراین مدیریت و برنامه‌ریزی برای آن نیز باید در چارچوب‌ مناسب انجام گیرد.

     صادقی تاکید کرد: یکی از بدیهی‌ترین اصول لازم الاجرا در این خصوص، تدوین چشم انداز فرادست کلی و پیش بینی چارچوب برنامه‌ریزی، طراحی شهری قابل انعطاف و قابل بازنگری در قالب زمان و مکان است.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی