ارائه دهندگان حمل و نقل عمومی
معمارشهر: با توجه به خدمات حمل و نقل عمومی ، نقش و مسئولیت های ارائه دهندگان حمل و نقل عمومی همان است که برای دولت های محلی توصیف شده است. با این حال ، از آنجا که ارائه دهندگان حمل و نقل ممکن است منبع مالی اختصاصی برای عملیات نداشته باشند و ممکن است برای تأمین بودجه به دولت های محلی وابسته باشند ، مشاوره اولیه در مورد در دسترس بودن منابع حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
منابع و نهادهای نظارتی
توصیه های طرح حمل و نقل می تواند دامنه وسیعی از منابع طبیعی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه ، دخالت زود هنگام منابع و نهادهای نظارتی در تدوین برنامه حمل و نقل می تواند به شناسایی محدودیت هایی کمک کند که به طور بالقوه می توانند اجرای پروژه های آینده را به دلیل الزامات نظارتی ، تأثیر برنامه یا نیازهای مالی منع کنند.
شهروندان و جوامع
شهروندان و جوامع به عنوان "مشتری" سیستم و همچنین افرادی که ممکن است تحت تأثیر تغییرات پیشنهادی قرار بگیرند ، منبع مهمی در تدوین برنامه های حمل و نقل هستند. برنامه های ایالت ، برنامه های حمل و نقل از راه دور در کلانشهرها و برنامه های راهرو به طور خاص برای اطلاع از تدوین برنامه نیاز به مشارکت عمومی دارند. مشارکت باید از یک ساکن متوسط گرفته تا انجمن های مدنی محله یا مدنی ، رهبران جامعه و نمایندگی جامعه تجاری ، مانند اتاق های بازرگانی باشد. برای برنامه های بزرگتر حمل و نقل ، ایجاد یک گروه مشاوره رسمی برای شهروندان توصیه می شود.
انواع برنامه های حمل و نقل
برنامه های حمل و نقل از نظر رویکرد ، محتوا و دامنه بسیار متفاوت هستند که توسط پوشش جغرافیایی ، مقیاس و بازه زمانی تعیین می شوند. چهار برنامه اساسی برای حمل و نقل وجود دارد:
• برنامه های حمل و نقل در سراسر کشور
• برنامه های حمل و نقل دوربرد منطقه شهری
• برنامه های حمل و نقل محلی
• برنامه های راهرو
برنامه های حمل و نقل در سراسر کشور
برنامه های حمل و نقل در سراسر کشور ، که توسط DOT های ایالتی تهیه می شوند ، زمینه هماهنگی برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای پشتیبانی از برنامه ریزی ، برنامه ریزی و تصمیمات توسعه پروژه را فراهم می کنند. یکی از نیازهای اساسی تدوین برنامه ، هماهنگی با مردم و سایر نهادهای دارای صلاحیت قانونی است. میزان هماهنگی لازم با سایر نهادهای برنامه ریزی حمل و نقل در تهیه این طرح بر اساس مقیاس و پیچیدگی بسیاری از مسائل ، از جمله مشکلات حمل و نقل است. نگرانی های ایمنی و اهداف استفاده از زمین ، اشتغال ، اقتصادی ، زیست محیطی و مسکن و توسعه جامعه در داخل ایالت. این برنامه ها معمولاً به عنوان مختصر ، خلاصه یا حاوی اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن منابع مالی و سایر منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح هستند ، اگرچه برنامه های ایالتی ، برخلاف برنامه های حمل و نقل از راه دور در کلانشهرها ، برای تعیین احتمال وجود بودجه و منابع مورد نیاز نیستند. بودجه برای اجرای طرح. برنامه های دولت به طور منظم ارزیابی می شوند و به صورت دوره ای به روز می شوند تا اولویت ها و نیازهای تغییر یافته در سراسر کشور را منعکس کنند. طرح های ایالتی ماهیت چند فضایی دارند. آنها برای مسافرت ، کالا و جابجایی بار حداقل برای یک افق برنامه ریزی 20 ساله مورد بررسی قرار می گیرند. این برنامه ها به طور فدرال موظفند موارد زیر را در نظر بگیرند:
• نشاط اقتصادی
• ایمنی و امنیت
• دسترسی و تحرک
• کیفیت محیطی
• کیفیت زندگی
• اتصال سیستم
• کارایی سیستم
• حفظ سیستم
علاوه بر این ، DOT های ایالتی موظفند نظرات مقامات منتخب به نمایندگی از دولت های محلی و نگرانی های دولت های قبیله ای بومیان آمریکا و آژانس های مدیریت اراضی فدرال را که صلاحیت زمین در مرزهای ایالت را دارند ، در نظر بگیرند. این طرح با ایالتها و شهرستانهای مجاور و در صورت لزوم مرزهای بین المللی هماهنگ می شود. این روش به روشی منطبق با روند برنامه ریزی کلانشهرهای انجام شده توسط MPO ها انجام می شود. طبق حکم فدرال ، برنامه های کل کشور با برنامه ریزی کیفیت هوا هماهنگ می شوند و تجزیه و تحلیل مطابقت مطابق با قانون هوای پاک را ارائه می دهند.